Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

Δήλωση μερικής ανάκλησης των Δηλώσεων Φορολογίας Εισοδήματος των Οικονομικών Ετών 2011 και 2012


ΠΡΟΣ

Τον κ. Προϊστάμενο της    ΔΟΥ ……………………..


Δήλωση μερικής ανάκλησης των Δηλώσεων Φορολογίας Εισοδήματος των Οικονομικών Ετών 2011 και 2012, σχετικά με την μη υπαγωγή σε Φόρο ενός μέρους του εισοδήματος από μισθωτές υπηρεσίες και Αίτηση επιστροφής αχρεωστήτως παρακρατηθέντα Φόρου.

………………………………. του …………., Ιατρού ΕΣΥ, κατοίκου ………………….. ………………………….  (ΑΦΜ: ……………….).

--------------------  ¨  -------------------


Κύριε Προϊστάμενε,

Είμαι Γιατρός του Εθνικού Συστήματος Υγείας και εργάζομαι στο …………………………………,  με  την ειδικότητα …………………….., με το βαθμό του …………………. Έχω υποβάλει στη ΔΟΥ ……………………….. Δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος των Οικονομικών ετών 2011 (χρήση 2010) και 2012 (χρήση 2011), με τις οποίες εδήλωσα συνολικά κατ' έτος, ατομικό φορολογητέο εισόδημα …………. για τη χρήση 2010 και ………… για τη χρήση 2011, προερχόμενου από μισθωτές υπηρεσίες.
Με την παρούσα μου ζητώ όπως από τα ανωτέρω δηλωθέντα εισοδήματά μου από μισθωτές υπηρεσίες, να μου αφαιρεθούν, ως μη υπαγόμενα σε φόρο, τα ποσά των ........ Ευρώ και …… Ευρώ, που αναλογούν στη χορηγηθείσα σε εμένα κατά τις χρήσεις 01-01 έως 31-12-2010 και 01-01 έως 31-12-2011 αντίστοιχα "πάγια μηνιαία αποζημίωση – επίδομα βιβλιοθήκης" του άρθρου 44 του Ν.3205/2003.
Τα προαναφερθέντα ποσά που μου έχουν καταβληθεί, ως πάγια μηνιαία αποζημίωση βιβλιοθήκης κατά τις ως άνω δύο (2) διαχειριστικές περιόδους, είναι αφορολόγητα, καθόσον μου χορηγήθηκαν για την αντιμετώπιση των εξόδων που υποβάλλομαι για την συμμετοχή σε σεμινάρια και την ενημέρωση της βιβλιοθήκης μου, δηλαδή ως μέσο για την καλύτερη εκτέλεση των καθηκόντων μου.
Από την διάταξη του άρθρου 61 του Ν.2238/1994, σε συνδυασμό με τις αρχές που διέπουν την ανάκληση φορολογικών δηλώσεων, προκύπτει ότι ο φορολογούμενος δεσμεύεται μεν καταρχήν από τη φορολογική του δήλωση, μπορεί, όμως, να την ανακαλέσει εν όλω ή εν μέρει αν, εκ σφάλματος νομικού ή πραγματικού, εκτός του αναγομένου σε εκτίμηση πραγμάτων, οφειλομένου δε σε πλάνη ή άλλη εύλογη αιτία, περιελήφθη στη δήλωση φορολογητέα ύλη ανύπαρκτη ή υπερβαίνουσα την πραγματική ή μη υποκείμενη σε φόρο, επί δε καταβολής φόρου βάσει φορολογικής δήλωσης, χωρίς να υπάρχει αντίστοιχη φορολογική υποχρέωση εκείνου που την υπέβαλε, μπορεί ο τελευταίος αυτός, ανακαλώντας τη φορολογική του δήλωση, να αναζητήσει το ποσό που αχρεωστήτως κατέβαλε, έχουσα ως βάση την ανάκληση της δήλωσης για έλλειψη, εν όλω ή εν μέρει, φορολογικής υποχρεώσεως, φέροντας, όμως, ο ίδιος το βάρος απόδειξης.

Από τις σχετικές διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (άρθρα 4 παρ.1, 45 παρ.1, 61 παρ.4) συνάγεται, ότι σε φόρο εισοδήματος υπόκειται κάθε εν γένει παροχή σε χρήμα ή σε είδος, εφόσον δίνεται στο μισθωτό ως αντάλλαγμα της παρεχόμενης από αυτόν εργασίας. Συνεπώς, δεν φέρει το χαρακτήρα μισθού, υποκείμενου σε φόρο εισοδήματος, η παροχή που χορηγείται στο μισθωτό που, κατά το νόμο ή από τη φύση της προορίζεται να καλύψει δαπάνες στις οποίες αυτός υποβάλλεται για την εκτέλεση της υπηρεσίας που του έχει ανατεθεί ή την ταχύτερη, καλύτερη και αποτελεσματικότερη διεξαγωγή της, έστω και αν από τη παροχή αυτή ωφελείται εμμέσως ο μισθωτός. Από αυτά παρέπεται, ότι η προβλεπόμενη  από το άρθρο 44 του Ν.3205/2003 "πάγια μηνιαία αποζημίωση", η οποία, σύμφωνα με τη σαφή και αδιάστικτη διατύπωση της διάταξης αυτής, καθώς και της εισηγητικής έκθεσης που συνόδευσε το σχέδιο του ως άνω Νόμου, χορηγείται για να καλύψει τις δαπάνες εξοπλισμού της βιβλιοθήκης και της συμμετοχής σε συνέδρια – δηλαδή οι δαπάνες οι οποίες αφορούν όλους τους Ιατρούς του Ε.Σ.Υ., αφού είναι άμεσα και αναγκαία συνυφασμένα με την άσκηση των καθηκόντων τους –, δεν έχει τα εννοιολογικά στοιχεία του εισοδήματος, όπως αυτά προσδιορίζονται στα άρθρα 4 παρ.1 και 45 του Ν.2238/1994.

Συνεπώς, η πάγια αποζημίωση βιβλιοθήκης, έχει αποζημιωτικό και όχι επιδοματικό χαρακτήρα και δεν αποτελεί φορολογητέο εισόδημα κατά την έννοια του άρθρου 4 παρ.1 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.

Για τους λόγους αυτούς ζητώ:
α) Να μην υπαχθεί σε Φόρο ένα μέρος από τα εισοδήματά μου από μισθωτές υπηρεσίες για τα Οικονομικά έτη 2011 (χρήση 2010) και 2012 (χρήση 2011).
β) Να γίνει δεκτή η ανωτέρω Δήλωση μερικής Ανάκλησης και Αίτησή μου και
γ) Να γίνει νέα εκκαθάριση του αναλογούντος Φόρου εισοδήματός μου και να μου επιστραφεί το ποσό του Φόρου που παρακρατήθηκε αχρεωστήτως για τα ως άνω Οικονομικά έτη.

….…………,  …………… 2013

   Μετά τιμής
Ο Δηλών - Αιτών

Δεν υπάρχουν σχόλια: