Ρόδος 4/10/2010
Προς
κ. Εισαγγελέα Ρόδου
Κύριε Εισαγγελέα,
Σε συνέχεια της συνάντησης μας της Πέμπτης 30/9/2010 σχετικά με τη ασφαλή λειτουργία του Νοσοκομείου Ρόδου, μετά από σχετικό αίτημα σας, σας καταθέτουμε σχετικό υπόμνημα.
1. Ο Νόμος 3868/2010, άρθρο 4, παράγραφος 1, υποπαρ. Αi, Aii, Aiii, ορίζεται σαφώς ότι όλοι οι ιατροί του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) εκτελούν 7 εφημερίες. Ειδικότερα στο Νοσοκομείο Ρόδου (Β’ Ζώνη κατά παράβαση σχετικών Διαταγμάτων) οι ειδικευόμενοι ιατροί εκτελούν 7 ενεργείς εφημερίες. Οι Διευθυντές και οι Συντονιστές Διευθυντές εκτελούν 7 εφημερίες, εκ των οποίων 4 ενεργείς (1 Σάββατο, 1 Κυριακή και 2 καθημερινές) και 2 ετοιμότητας καθημερινές. Οι Επιμελητές Α΄ και Β΄, εκτελούν 7 ενεργείς εφημερίες, εκ των οποίων 5 ενεργείς (1 Σάββατο, 1 Κυριακή, 3 καθημερινές) και 3 εφημερίες ετοιμότητας καθημερινές.
Αποτέλεσμα της εφαρμογής των διατάξεων του νόμου 3868/2010 είναι η μη πλήρης κάλυψη των ημερών εφημερίας όπως αυτή προβλέπεται από όλη τη σχετική νομολογία και νομοθεσία. Συγκεκριμένα η εφαρμογή του νόμου, προκαλεί μείωση των εφημεριών ασφαλούς λειτουργίας, με αποτέλεσμα οι κλινικές αιχμής που έχουν άμεση εμπλοκή με την αντιμετώπιση του επείγοντος και απειλητικού για τη ζωή περιστατικού και έλλειψη εφημερευόντων ειδικευμένων ιατρών των δύο παθολογικών και δύο χειρουργικών κλινικών για 3 ημέρες ενεργούς εφημερίας και 9 ημέρες εσωτερικής εφημερίας ανά κλινική. Για τις μονήρεις ειδικότητες προκύπτει έλλειμμα εφημερευόντων για 23 ημέρες. Ο μέσος όρος απουσίας εφημερεύοντος ειδικευμένου ιατρού ανέρχεται και για τις υπόλοιπες κλινικές και τμήματα του νοσοκομείου για 5-12 ημέρες ανάλογα με τη στελέχωση. Μέχρι το μήνα Σεπτέμβριο, με την εφαρμογή του ελάχιστα ανεκτού προγράμματος ασφαλούς εφημέρευσης, το νοσοκομείο εφημέρευσε με ασφάλεια, με έλλειμμα αποπληρωμής 35.000 ευρώ το οποίο δεσμεύτηκε να καταθέσει μόνο για τον μήνα Σεπτέμβριο η αρμόδια 2η ΥΠΕ Πειραιώς και Νήσων Αιγαίου. Έκτοτε η αρμόδια Υγειονομική Περιφέρεια επιμένει στην εφαρμογή του νόμου, παραγνωρίζοντας εκούσια ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν κρίνεται ασφαλές και δεν καλύπτει τις ελάχιστες ασφαλείς συνθήκες εφημέρευσης. Παρά τις σχετικές έγγραφες και προφορικές μας παρεμβάσεις, καμιά δέσμευση και καμιά ενέργεια δεν έγινε προς την κατεύθυνση αυτή. Ο Διοικητής του Νοσοκομείου δηλώνει αδυναμία αποπληρωμής του συνόλου των ασφαλών εφημεριών από πόρους του Νοσοκομείου, όπως προβλέπεται από το σχετικό νόμο, ούτε εγγυάται την αποπληρωμή από τα έσοδα της ολοήμερης λειτουργίας του Νοσοκομείου, η οποία είναι αδύνατη, λόγω υποστελέχωσης και έλλειψης του κατάλληλου εξοπλισμού.
2. Οι σημερινές συνθήκες εργασίας, ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, κρίνονται εξουθενωτικές, λόγω της συνεχιζόμενης υποστελέχωσης και λόγω των περιορισμών του Νόμου. Πέραν της μέχρι τώρα επιμονής της 2ης ΥΠΕ σε ανασφαλή προγράμματα εφημέρευσης, επιχειρείται η εκ του μακρόθεν επιβολή νέων προγραμμάτων εφημέρευσης κατώτερων αριθμητικά και αυξημένου κινδύνου από τα ήδη προβλεπόμενα από το νόμο 3868/2010 με την επίκληση οικονομικής αδυναμίας αποπληρωμής. Πέραν του παραλόγου της επιθυμίας αυτής της 2ης ΥΠΕ, η πράξη αυτή είναι καθαρά παράνομη και σε άμεση αντίθεση με τη σχετική νομοθεσία, η οποία προβλέπει ότι τα προγράμματα εφημέρευσης καταρτίζονται αποκλειστικά και μόνο από τα Επιστημονικά Συμβούλια των νοσοκομείων, με μοναδικό γνώμονα την ασφαλή λειτουργία του νοσοκομείου και την αντιμετώπιση των επειγόντων περιστατικών.
3. Κακόβουλα και παραπλανητικά, εκδίδονται δελτία τύπου και ανακοινώσεις από την 2η ΥΠΕ οι οποίες επικαλούνται οικονομικά αιτήματα πίσω από την διεκδίκησή μας ασφαλούς πλαισίου εφημέρευσης. Από το γεγονός και μόνο αυτό, αναδεικνύεται σαφώς ότι όχι μόνο δεν έχουν αντιληφθεί το επικίνδυνο και παράνομο των αποφάσεων τους, αλλά προσπαθούν συνειδητά να παραπλανήσουν ασθενείς και κοινωνία από τον κεντρικό πυρήνα του προβλήματος. Παράλληλα δεν υποδεικνύουν καμιά εναλλακτική πρόταση ούτε επιχειρούν λύση του προβλήματος. Η συνεχιζόμενη παρελκυστική πολιτική, θέτει σε άμεσο κίνδυνο την ασφαλή λειτουργία του Νοσοκομείου, την παροχή σωστής και υπεύθυνης παροχής υπηρεσιών υγείας στους ασθενείς, αφήνει ακάλυπτες κλινικές και τμήματα του νοσοκομείου και των επειγόντων περιστατικών και των μονάδων Εντατικής Θεραπείας.
Παράλληλα επιχειρείται η μετάθεση της ευθύνης λειτουργίας του νοσοκομείου και της κάλυψης των κενών εφημέρευσης, στους γιατρούς, παραδίδοντας τους στη άμεση απειλή ποινικών διώξεων και διοικητικών κυρωτικών πράξεων. Η μη αντίληψη εκ μέρους των υπευθύνων για τη λειτουργία του νοσοκομείου των κινδύνων που θα ανακύψουν από την εφαρμογή του νόμου 3868/2010, στοιχειοθετεί παράβαση ιδιαίτερα επικίνδυνη για την δημόσια ασφάλεια της υγείας. Στοιχειοθετεί σοβαρές παραβάσεις και παραβιάσεις του συντάγματος και της σχετικής νομοθεσία περί σεβασμού και υποχρέωσης της εξασφάλισης ίσης και ισόνομης παροχής υγείας προς όλους τους πολίτες ανεξαρτήτως κοινωνικής θέσης.
4. Η μη παραδοχή εκ μέρους της 2ης ΥΠΕ, της σχετικής νομοθεσίας που χαρακτηρίζει το Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου και των Κέντρων Υγείας ευθύνης του ως ανήκοντα στη Γ’ Ζώνη είναι μια ακόμη προσπάθεια παρεμπόδισης της αναγνώρισης νομοθετημένων πράξεων υπέρ του Νοσοκομείου Ρόδου. Η σχετική νομοθεσία καθώς και η νομική γνωμάτευση σας έχουν ήδη παραδοθεί καθώς και όλα τα σχετικά έγγραφα που έχουν σχέση με το θέμα των εφημεριών και της ασφαλούς λειτουργίας του νοσοκομείου.
Κατόπιν όλων αυτών, σας καλούμε Κύριε Εισαγγελέα, όπως παρέμβετε μέσα στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας και στα προβλεπόμενα από την σχετική διαδικασία, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του νοσοκομείου και να διασφαλιστεί η δημόσια υγεία.
Σας ευχαριστούμε για το άμεσο ενδιαφέρον σας και προσβλέπουμε στη δίκαιη επίλυση του προβλήματος και στον καταλογισμό των ευθυνών στους αρμόδιους εκ του νόμου υπεύθυνους του προβλήματος.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Βασίλειος Κινούς Παναγιώτης Παπαντωνίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου