Στο πρόσφατο σχέδιο νόμου και συγκεκριμένα στο 7ο κεφάλαιο (άρθρα 26-29) προβλέπεται η σύσταση του Οργανισμού Παροχών Υγείας (ΟΠΥ) στον οποίο εντάσσονται τα Κέντρα Υγείας, οι αγροτικοί γιατροί, οι Κλάδοι Υγείας ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με τις μονάδες υγείας του, ο ΟΓΑ, ο ΟΑΕΕ ως προς τις παροχές σε είδος, ο ΟΠΑΔ και ο Οίκος Ναύτη.
Υφίσταται σωρεία ερωτημάτων τα οποία πρέπει να μας απασχολήσουν και καταγράφονται συνοπτικά:
1. Ποια η σκοπιμότητα μετακίνησης των ΚΥ από το ΕΣΥ στο νεοσύστατο ΝΠΔΔ που επονομάζεται ως ΟΠΥ;
2. Πως θα διοικούνται τα ΚΥ;
3. Πως θα εφοδιάζονται υλικά;
4. Τι θα συμβεί με τις εργασιακές σχέσεις των γιατρών που υπηρετούν στα ΚΥ;
5. Τι θα συμβεί με τα ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα;
6. Τι θα συμβεί με τις εργασιακές σχέσεις των γιατρών που υπηρετούν στα μικρά νησιά της περιοχής μας;
6. Τι θα συμβεί με τις εργασιακές σχέσεις των γιατρών που υπηρετούν στα μικρά νησιά της περιοχής μας;
Προμήθειες-Υπηρεσίες
Ακόμα και η ίδια η αιτιολογική έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα αναφέρει σαν πιο σημαντική καινοτομία του προτεινόμενου νόμου τη πρόβλεψη της δυνατότητας εκχώρησης, εν μέρει ή πλήρως, της αρμοδιότητας διενέργειας, σύναψης και εκτέλεσης των διαγωνισμών προμηθειών προϊόντων και υπηρεσιών από αναθέτουσα αρχή σε φορέα που δεν έχει την ιδιότητα της αναθέτουσας αρχής, όπως μια ιδιωτική επιχείρηση !!!
Μάλιστα αντικείμενο των συμβάσεων υπηρεσιών δύναται να είναι οι εξής υπηρεσίες: Εστίασης, καθαρισμού, ασφάλειας – φύλαξης, συντήρησης, διαχείρισης ακινήτων, ακινήτων, πληροφορικής, πλύσης - καθαρισμού - σιδερώματος ιματισμού, αποκομιδής αποβλήτων, λογιστικής υποστήριξης, εξειδικευμένων μεταφορών (π.χ. αίματος - παραγώγων αίματος - μοσχευμάτων κ.λπ.), διανομής και αποθήκευσης προϊόντων και εξοπλισμού, ενώ παρακάτω διασαφηνίζεται ότι «Προσθήκη άλλων υπηρεσιών είναι δυνατή με την έκδοση κοινής απόφασης των συναρμόδιων Υπουργών»!!! Επίσης «εντάσσονται στις παρεχόμενες υπηρεσίες η διακίνηση των προϊόντων και η αποθήκευση αυτών, προκειμένου να ελεγχθεί η αποθήκευση και η κατανάλωση των προϊόντων και να τεθεί τέλος στη λεηλασία των αποθεμάτων των δημόσιων φορέων υγείας». Το ιδιωτικό κεφάλαιο δηλαδή θα ελέγχει ακόμη και την αποθήκευση αλλά και τη διακίνηση – κατανάλωση προϊόντων!!!
Ακόμα και η ίδια η αιτιολογική έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα αναφέρει σαν πιο σημαντική καινοτομία του προτεινόμενου νόμου τη πρόβλεψη της δυνατότητας εκχώρησης, εν μέρει ή πλήρως, της αρμοδιότητας διενέργειας, σύναψης και εκτέλεσης των διαγωνισμών προμηθειών προϊόντων και υπηρεσιών από αναθέτουσα αρχή σε φορέα που δεν έχει την ιδιότητα της αναθέτουσας αρχής, όπως μια ιδιωτική επιχείρηση !!!
Μάλιστα αντικείμενο των συμβάσεων υπηρεσιών δύναται να είναι οι εξής υπηρεσίες: Εστίασης, καθαρισμού, ασφάλειας – φύλαξης, συντήρησης, διαχείρισης ακινήτων, ακινήτων, πληροφορικής, πλύσης - καθαρισμού - σιδερώματος ιματισμού, αποκομιδής αποβλήτων, λογιστικής υποστήριξης, εξειδικευμένων μεταφορών (π.χ. αίματος - παραγώγων αίματος - μοσχευμάτων κ.λπ.), διανομής και αποθήκευσης προϊόντων και εξοπλισμού, ενώ παρακάτω διασαφηνίζεται ότι «Προσθήκη άλλων υπηρεσιών είναι δυνατή με την έκδοση κοινής απόφασης των συναρμόδιων Υπουργών»!!! Επίσης «εντάσσονται στις παρεχόμενες υπηρεσίες η διακίνηση των προϊόντων και η αποθήκευση αυτών, προκειμένου να ελεγχθεί η αποθήκευση και η κατανάλωση των προϊόντων και να τεθεί τέλος στη λεηλασία των αποθεμάτων των δημόσιων φορέων υγείας». Το ιδιωτικό κεφάλαιο δηλαδή θα ελέγχει ακόμη και την αποθήκευση αλλά και τη διακίνηση – κατανάλωση προϊόντων!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου