Πέμπτη 25 Ιουνίου 2015

Κατρούγκαλος: Δεν επιστρέφουν στο ΕΣΥ επίορκοι γιατροί

Δεν επιστρέφουν στο ΕΣΥ, επίορκοι γιατροί που έχουν τεθεί σε αργία, με την επαναπρόσληψη των απολυθέντων από το δημόσιο, παρότι δεν έχουν συγκροτηθεί ακόμη πειθαρχικά συμβούλια.
Σχετική διευκρινιστική εγκύκλιο εξέδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Γ. Κατρούγκαλος, ορίζοντας ότι το αρμόδιο για το διορισμό όργανο θα παραπέμπει υπαλλήλους για τους οποίους υπάρχει επιτακτικός λόγος δημοσίου συμφέροντος, στο πειθαρχικό συμβούλιο.
Στην εγκύκλιο σημειώνεται ότι παρότι έχει τεθεί προθεσμία 15 ημερών από την δημοσίευση του νόμου για επιστροφή των απολυθέντων στις υπηρεσίες τους, διατηρείται επιφύλαξη για τις περιπτώσεις αυτοδίκαιης αργίας.
Μάλιστα προβλέπεται και νέα νομοθετική ρύθμιση "για λόγους ασφαλείας δικαίου", καθώς η εκ νέου παραπομπή στα πειθαρχικά συμβούλια προκύπτει από συνδυαστική ερμηνεία των νόμων.

Αναλυτικά, η εγκύκλιος έχει ως εξής:
"Σε συνέχεια της ΔΙΔΑΔ/Φ.69/66/οικ.13632/8.5.2015 (ΑΔΑ: 72ΟΠ465ΦΘΕ-ΝΓΩ) και κατόπιν σειράς σχετικών ερωτημάτων υπηρεσιών διευκρινίζονται τα εξής σε σχέση με την εφαρμογή της παραγράφου 8 του άρθρου 3 του νόμου 4325/2015 «Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης- Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση- Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις» περί αναστολής καθηκόντων. Με την εν λόγω διάταξη προβλέφθηκε ότι η αυτοδίκαιη αργία που προβλεπόταν από τις καταργηθείσες από το ίδιο άρθρο διατάξεις λήγει αυτοδικαίως μετά από δεκαπέντε (15) ημέρες από τη δημοσίευση του νόμου, ήτοι την 26η Μαΐου 2016 με την επιφύλαξη των περιπτώσεων αυτοδίκαιης αργίας που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 103 του Ν.3528/2007 και του άρθρου 107 του Ν.3584/2007.
Προβλέπεται επίσης ότι μέσα στην ίδια προθεσμία ο οικείος Υπουργός, ο Πρόεδρος Ανεξάρτητης Αρχής, το ανώτατο μονομελές όργανο διοίκησης των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή αν δεν υπάρχει ο Πρόεδρος του συλλογικού οργάνου διοίκησης των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και το αρμόδιο για το διορισμό όργανο στην περίπτωση των δημοτικών υπαλλήλων μπορεί να αποφασίσει με αιτιολογημένη απόφασή του την αναστολή άσκησης των καθηκόντων για όσους από τους υπαλλήλους αυτούς υφίσταται σχετικός επιτακτικός λόγος δημοσίου συμφέροντος, παραπέμποντάς τους με την ίδια απόφαση στο οικείο πειθαρχικό συμβούλιο για τη θέση τους ή μη σε δυνητική αργία με τη διαδικασία της παρ. 2 του άρθρου 104 του Ν.3528/2007 ή με τη διαδικασία της παρ. 2 του άρθρου 108 του Ν.3584/2007, όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο αυτό.
Από τη συνδυασμένη ερμηνεία των διατάξεων αυτών με τη ρύθμιση των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 104 του Ν.3528/2007 ή με τη ρύθμιση της παρ. 2 του άρθρου 108 του Ν.3584/2007, όπως ισχύουν, υπό το φως και των γενικών αρχών του διοικητικού δικαίου, προκύπτει ότι σε περίπτωση που δεν έχει συγκροτηθεί το πειθαρχικό συμβούλιο για να αποφασίσει περί της θέσης σε δυνητική αργία των υπαλλήλων που είχαν τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία με τις προαναφερθείσες διατάξεις που καταργήθηκαν και συντρέχει, συνεπώς, περίπτωση ανωτέρας βίας, οι προθεσμίες της παραπάνω ρύθμισης παρατείνονται μέχρι τη συγκρότηση των συμβουλίων.
Ανάλογα ισχύουν και σε περίπτωση αντικειμενικής αδυναμίας έγκαιρης συγκρότησης των πειθαρχικών συμβουλίων. 
Σε κάθε περίπτωση, η θέση του υπαλλήλου σε αναστολή άσκησης καθηκόντων αίρεται με την έκδοση της σχετικής διαπιστωτικής πράξης του αρμοδίου οργάνου. Μέχρι τότε ο υπάλληλος παραμένει σε καθεστώς αναστολής καθηκόντων. 
Μολονότι τα ανωτέρω προκύπτουν από το συνδυασμό των προαναφερθεισών διατάξεων με τις σχετικές γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου, για λόγους ασφάλειας δικαίου θα περιληφθούν και σε επικείμενη νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου".


Τετάρτη 24 Ιουνίου 2015

Κατάθεση τροπολογίας σχετικά με τους Διοικητές των νοσοκομείων του ΕΣΥ

Τρίτη 23 Ιουνίου 2015

Περί εφημεριών.......


Μόνο οι γιατροί των πανεπιστημιακών και του ΝΙΜΤΣ αλλά και οι γιατροί των Κέντρων Υγείας που δεν πληρώθηκαν τον περασμένο μήνα τις εφημερίες για το πρώτο τρίμηνο του έτους, θα πάρουν χρήματα περί τις 27-28 Ιουνίου...
Όλοι οι υπόλοιποι νοσοκομειακοί γιατροί θα πρέπει να περιμένουν τα τέλη Ιουλίου ή τον Αύγουστο για να πληρωθούν τις δεδουλευμένες εφημερίες μηνός Απριλίου 2015...

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015

Η πρόταση για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα: Ιατρείο Γειτονιάς ή Ιατρείο για πληθυσμό 5.000 κατοίκων

Παραδόθηκε στον αναπληρωτή υπουργό Υγείας Ανδρέα Ξανθό (φωτό) το πόρισμα της ομάδας εργασίας για την πρωτοβάθμια φροντίδα Υγείας.
Όπως είχε προϊδεάσει το Iatronet από τον περασμένο Μάρτιο, οι τεχνοκράτες προτείνουν Μονάδες Φροντίδας Υγείας Γειτονιάς στο αστικό περιβάλλον και Περιφερειακά Ιατρεία στο αγροτικό περιβάλλον.
Θα είναι οι μικρότερες μονάδες Υγείας και θα αποτελούν το επίκεντρο και το θεμέλιο του νέου συστήματος πρωτοβάθμιας φροντίδας.
Όπως αναφέρεται στην Κυριακή στην εφημερίδα “Αυγή”, συστήνεται μία Μονάδα Φροντίδας Υγείας Γειτονιάς ή ένα Περιφερειακό Ιατρείο για κάθε πληθυσμό ευθύνης 5.000 ατόμων.
Σε κάθε Μονάδα Φροντίδας Υγείας Γειτονιάς και σε κάθε Περιφερειακό Ιατρείο δημιουργείται, από όλους τους εργαζόμενους, η Ομάδα Υγείας, η οποία, σε συνεργασία με τους τοπικούς κοινωνικούς φορείς, σχεδιάζει, υλοποιεί και αξιολογεί την παροχή ολιστικής φροντίδας στον πληθυσμό ευθύνης της.
Υπηρεσίες
Οι Μονάδες Φροντίδας Υγείας Γειτονιάς και τα Περιφερειακά Ιατρεία προσφέρουν υπηρεσίες πρώτης επαφής, στις οποίες περιλαμβάνονται:
Ολοκληρωμένη εκτίμηση των αναγκών υγείας. Ιεράρχηση προτεραιοτήτων. Καταγραφή των επιθυμιών και των προσδοκιών των ασθενών. Υπηρεσίες αντιμετώπισης χρονίων και συχνών προβλημάτων υγείας, με την αρωγή ενός βασικού και πλησίον του ασθενή εργαστηριακού εξοπλισμού.
Γίνεται, επίσης, εκτίμηση των επιλεγμένων κινδύνων υγείας, με τη συμβολή προτυποποιημένων και εύχρηστων εργαλείων, ενώ παρέχονται υπηρεσίες πρόληψης, συμβουλευτικής και παραπομπή σε άλλες υπηρεσίες και δομές της πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας.
Οι ως άνω υπηρεσίες παρέχονται από την Ομάδα Υγείας των Μονάδων Φροντίδας Υγείας Γειτονιάς και των Περιφερειακών Ιατρείων, αλλά και την Ομάδα Υγείας της Μονάδας Αναφοράς Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, στην ίδια την μονάδα, στο σπίτι και στην κοινότητα.
Στελέχωση
Οι Ομάδες Υγείας των Μονάδων Φροντίδας Υγείας Γειτονιάς και των Περιφερειακών Ιατρείων στελεχώνονται ενδεικτικά με:
Δύο γιατρούς γενικής ιατρικής (ή παθολογίας, εάν δεν υπάρχουν γενικοί γιατροί), έναν νοσηλευτή και έναν επισκέπτη υγείας, έναν παιδίατρο για κάθε δύο Μονάδες, έναν μαιευτή / μαία για κάθε δύο Μονάδες, έναν κοινωνικό λειτουργό, μία οικογενειακή βοηθό για κάθε δύο μονάδες και μία γραμματέα.
Οι Μονάδες Φροντίδας Υγείας Γειτονιάς και τα Περιφερειακά Ιατρεία προσφέρουν τις υπηρεσίες τους καθημερινά από τις 8 το πρωί έως τις 8 το βράδυ, στη Μονάδα, στο σπίτι και στην κοινότητα.
Δ.Κ.

Κυριακή 21 Ιουνίου 2015

χωρίς αποζημίωση οι διοικητές δημόσιων νοσοκομείων

Με την αιτιολογία ότι δεν έχουν αξιολογηθεί σωστά, θα απολυθούν από το ΕΣΥ, άνευ αποζημίωσης, οι διοικητές των δημοσίων νοσοκομείων και οι αναπληρωτές τους. Ήδη η ηγεσία του υπουργείου Υγείας ετοιμάζεται να καταθέσει σχετική τροπολογία στο μίνι φορολογικό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών. Το νομοσχέδιο έχει κατατεθεί στη Βουλή.

Υπενθυμίζεται ότι με τον ισχύοντα νόμο οι διοικητές και οι αναπληρωτές που απολύονται πρέπει να αποζημιώνονται, εκτός αν συντρέχει κάποιος εξαιρετικά σοβαρός λόγος ο οποίος να δικαιολογεί την απομάκρυνσή τους από το νοσοκομείο. Οι αποζημιώσεις, σε αρκετές περιπτώσεις, είναι υψηλές. Επίσης, οι θέσεις που κενώνονται πρέπει να καλύπτονται από λίστα επιλαχόντων. 

Αυτούς τους δύο σκοπέλους επιχειρεί να ξεπεράσει με την κατάθεση της σχετικής τροπολογίας η ηγεσία του υπουργείου Υγείας.

Σάββατο 20 Ιουνίου 2015

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ: Οδηγίες για την τήρηση καταλόγου επικουρικών ιατρών και τη διαδικασία τοποθέτησης(.)

19/06/2015
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ: Οδηγίες για την τήρηση καταλόγου επικουρικών ιατρών και τη διαδικασία τοποθέτησης(.)
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 34 του ν. 4325/11-5-15 (ΦΕΚ47/Α), προκειμένου οι υποψήφιοι ιατροί και οι Φορείς να ενημερωθούν για  τη νέα διαδικασία έχουν αναρτηθεί τα παρακάτω αρχεία:
Σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο τα αρχεία σε μορφή pdf:
·         ΦΕΚ 1078/B/9-6-2015
 Σχετικά με τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθούν οι ενδιαφερόμενοι Ιατροί:
·         ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ: (περιέχει όλες τις πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία τοποθέτησης επικουρικού προσωπικού, αφορά τους υποψήφιους ιατρούς)
·         ΑΙΤΗΣΗ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟΥ ΙΑΤΡΟΥ.doc (Μπορεί να εκτυπωθεί, να συμπληρωθεί και να αποσταλεί θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής μαζί με τα δικαιολογητικά που αναφέρει)
·         Υπόδειγμα Υπεύθυνης Δήλωσης Ι.doc (Μπορεί να εκτυπωθεί, να συμπληρωθεί και να αποσταλεί θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής)
·         Υπόδειγμα Υπεύθυνης Δήλωσης ΙΙ ή ΙΙΙ ή ΙV ( Οι Ιατροί πρέπει να επιλέξουν 1 από τα 3 υποδείγματα υπεύθυνων δηλώσεωνπου αντιστοιχούν στις 3 περιπτώσεις από τις οποίες ο Ιατρός πρέπει να επιλέξουν 1 περίπτωση, θεωρημένο για το γνήσιο της υπογραφής) Δεν υπάρχει δυνατότητα επιλογής μιας μόνο υγειονομικής περιφέρειας ή ενός παραρτήματος του ΕΚΑΒ ή οποιουδήποτε άλλου συνδυασμού πέραν αυτών που αναφέρονται στην εγκύκλιο.
·         ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ ΕΚΑΒ.doc (Αρχείο περιέχει τα παραρτήματα και τους νομούς που περιλαμβάνει)
Σχετικά με τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθούν οι Φορείς για να αιτηθούν επικουρικό ιατρικό προσωπικό τα αρχεία είναι τα εξής:
·         ΕΓΚΥΚΛΙΟ (περιέχει όλες τις πληροφορίες στη παράγραφο Ζ. σχετικά με τη διαδικασία που πρέπει να εφαρμόζουν οι φορείς για να αιτηθούν προσωπικό)

 Διεύθυνση Ανθρωπίνων Πόρων Νομικών Προσώπων
Τμήμα Ιατρών Εθνικού Συστήματος Υγείας

Πέμπτη 18 Ιουνίου 2015

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΕΦΗΜΕΡΙΩΝ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ Π.Ε.Δ.Υ






ΜΕΤΑ  ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΕΦΗΜΕΡΕΥΣΗΣ ΤΩΝ  ΚΕΝΤΡΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΩΝ ΙΑΤΡΕΙΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ 2η ΥΠΕ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΟΤΙ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΤΟ ΠΛΑΦΟΝ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΤΟ ΠΡΑΞΟΥΝ  ΕΚΤΕΛΏΝΤΑΣ ΕΦΗΜΕΡΙΕΣ ΣΤΟ ΤΕΠ ΤΟΥ Γ.Ν.ΡΟΔΟΥ

ΟΣΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Ε.Ι.Ν.ΡΟΔΟΥ Η ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΔΙΟΙΚΗΤΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Συναδελφικά

Κινούς Βασίλης

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΑΠΑΙΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΝΟΜΩΣ ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΑΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΜΕ ΑΓΩΓΗ ΣΕ ΔΕΥΤΕΡΟ ΧΡΟΝΟ

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ ΑΠΑΙΤΗΣΗΣ

ΤΟΥ...........
ΡΟΔΟΣ ..........
ΠΡΟΣ
ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ 68 & Χ. ΤΡΙΚΟΥΠΗ
10678 ΑΘΗΝΑ
ΦΑΞ 213-2121701


Δια της παρούσης αιτούμαι να αναγνωρισθεί η υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να μου καταβάλλει από 1ης Μαΐου 2013 ως και σήμερα τα επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και το επίδομα αδείας που μου οφείλει και τα οποία προβλέπονταν από το άρθρο 9 του Ν. 3205/03 και του άρθρου 3 παρ. 6 του νόμου  Ν. 3845/10(Α65) και παρανόμως καταργήθηκαν με το άρθρο 1 παρ. Γ’, υποπαρ. Γ1 εδάφιο 1 του νόμου Ν. 4093/2012 «Μεσοπρόθεσμο 2013-2016» κατά τρόπο αντίθετο προς το άρθρο 4 $ 22 του Συντάγματος.

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

Διώξεις σε βαθμό κακουργήματος εναντίον 800 γιατρών για δωροδοκία

Αθήνα
Μεγάλη υπόθεση δωροδοκίας 800 ελλήνων γιατρών αποκάλυψε η εισαγγελία διαφθοράς έπειτα από επισταμένη έρευνα από τους εισαγγελείς Αγγελική Τριανταφύλλου και Ιωάννη Σέβη. 

Σύμφωνα με Το Βήμα, η δωροδοκία έγινε στο διάστημα 2005 - 2008 και ως δράστες εμφανίζονται στελέχη φαρμακευτικής εταιρείας, τα οποία υποκινούσαν τους γιατρούς να συνταγογραφούν τα φαρμακευτικά σκευάσματα της εταιρείας, ακόμα και σε περιπτώσεις που μπορούσαν να επιλεγούν άλλα σκευάσματα καλύτερης απόδοσης.

Το ποσό των δωροδοκιών ανέρχεται σε 1,8 εκατ. ευρώ και οι διώξεις που ασκήθηκαν από τους εισαγγελείς διαφθοράς είναι σε βαθμό κακουργήματος. 

Αφορούν τα εγκλήματα της ενεργητικής δωροδοκίας κατ' εξακολούθηση και της άμεσης συνέργιας κατ' εξακολούθηση σε ενεργητική δωροδοκία κατά συναυτουργία και κατ' εξακολούθηση.

Η μέθοδος της δωροδοκίας

Σημαντικά στοιχεία για τη «συνταγή» της δωροδοκίας των γιατρών σε όλη τη χώρα έφτασαν στην εισαγγελία διαφθοράς από την αντίστοιχη εισαγγελία της Κολωνίας έπειτα από αίτημα δικαστικής συνδρομής των ελληνικών αρχών. 

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα στελέχη της εταιρείας στην Ελλάδα έρχονταν σε επαφή με τους έλληνες γιατρούς, τους έπειθαν να προτάσσουν τα προϊόντα τους και κατέθεταν σε λογαριασμούς στην Ελλάδα στο όνομά τους τα χρηματικά ποσά, με τα οποία τους δωροδοκούσαν.

Για να καλύπτουν την κυκλοφορία του μαύρου χρήματος χρησιμοποιούσαν δύο εταιρείες, οι οποίες εξέδιδαν εικονικά τιμολόγια. Η μία από αυτές είναι διαφημιστική και ως δικαιολογία της πληρωμής χρησιμοποιούσε την προβολή διαφημιστικών υπηρεσιών.

Οι γιατροί έπαιρναν τα χρήματα «μαύρα», χωρίς παραστατικά, αλλά προκαλεί αίσθηση και αποτροπιασμό το γεγονός ότι στη δικογραφία καταγράφεται πως σε μία περίπτωση φαρμάκου οι δωροδοκούμενοι συνταγογραφούσαν φάρμακα σε ενέσιμη μορφή, παρ' ότι υπήρχαν σκευάσματα νεώτερης γενιάς, τα οποία μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες των ασθενών και ήταν σε μορφή χαπιών.

Η έρευνα συνεχίζεται από το ΣΔΟΕ, ενώ οι εισαγγελίες από πόλεις σε ολόκληρη τη χώρα ερευνούν αν το κύκλωμα των γιατρών επεκτείνεται και πέραν των 800, αφού αυτό δείχνουν τα στοιχεία που έχουν φτάσει από την εισαγγελία διαφθοράς της Κολωνίας.  
Newsroom ΔΟΛ

Πρόσκληση ενδιαφέροντος για κάλυψη θέσεων από τους καταλόγους των επικουρικών ιατρών 15-6-2015

Πρόσκληση ενδιαφέροντος για κάλυψη θέσεων από τους καταλόγους των επικουρικών ιατρών 15-6-2015


Νέα πλαφόν συνταγογράφησης ανά γιατρό και ειδικότητα

Διαβάστε όλη την Υπουργική απόφαση παρακάτω: 

ΣΕΚ: Βροντερό "όχι" στην αύξηση του ΦΠΑ στην Υγεία

Μπορεί η κυβέρνηση να ασχολείται με τα ...εξωτερικά μέτωπα, αλλά εσωτερικά μάλλον δημιουργεί περισσότερα. Με ανακοίνωση που απέστειλαν προ ολίγου τα μέλη του Συνδέσμου Ελληνικών Κλινικών τονίζουν αναφερόμενα στον ΦΠΑ ότι η υγεία δεν είναι είδος πολυτελείας!
της Μαρίας Τσιλιμιγκάκη
Όχι στην αύξηση του ΦΠΑ στις παροχές Υγείας λένε τα μέλη του ΣΕΚ προσθέτοντας ότι η Υγεία είναι κοινωνικό αγαθό. Εκτός αυτού όμως, μία πιθανή αύξηση του φόρου προστιθέμενης αξίας, θα έδινε το τελειωτικό χτύπημα και σε αρκετες κλινικε΄ς που τα βγάζουν δύσκολα πέρα με τα rebates και τα clawback...
 
Τέλος, μια άλλη παράμετρος που βάζουν στο πρόβλημα είναι η περαιτέρω αύξηση των ασθενών που θα απευθύνονται μόνο στα δημόσια νοσοκομεία, που ήδη στενάζουν από την υποστελέχωση και τους μειωμένους προϋπολογισμούς για το τρέχον έτος.
 
Διαβάστε εδώ την ανακοίνωση του ΣΕΚ:
ΣΕΚ προς Κυβέρνηση: «Η Υγεία δεν είναι πολυτέλεια - Όχι στην αύξηση του ΦΠΑ» 
 
Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Κλινικών (ΣΕΚ) με επιστολή που απέστειλε στους Υπουργούς Οικονομικών, Υγείας και στην αναπληρώτρια Υπουργό Τουρισμού, εξέφρασε την αγωνία των επιχειρήσεων στον Ιδιωτικό Τομέα Υγείας, που έχει προκληθεί από τη φημολογούμενη αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στις υπηρεσίες υγείας.
Ο ΣΕΚ, ενημέρωσε τους υπουργούς για το οικονομικό αδιέξοδο στο οποίο έχουν περιέλθει οι ιδιωτικές κλινικές, τόσο εξαιτίας των claw back και rebate, όσο και λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων στις πληρωμές του ΕΟΠΥΥ.
Χαρακτηρίζοντας την αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στις υπηρεσίες υγείας «χαριστική βολή» για τον Ιδιωτικό Τομέα Υγείας, ο ΣΕΚ τόνισε στους υπουργούς ότι το μέτρο, αν εφαρμοστεί, θα είναι «κοινωνικά άδικο», αφού οι υπηρεσίες υγείας σε ιδιωτικές κλινικές θα καταστούν «απαγορευτικές για τους μη προνομιούχους». «…Η Υγεία δεν είναι προϊόν πολυτελείας. Είναι ένα πολύτιμο κοινωνικό αγαθό και αυτό αντανακλάται πλήρως στη σημερινή τιμολογιακή μας πολιτική, που επιτρέπει την πρόσβαση ευρύτερων κοινωνικών στρωμάτων σε ποιοτικές υπηρεσίες υγείας», σημειώνεται χαρακτηριστικά στην επιστολή του ΣΕΚ.
Επισημαίνεται ότι στις ιδιωτικές κλινικές η επιβάρυνση από τον ΦΠΑ έχει διπλή επίπτωση, τόσο στο κόστος της παρεχόμενης υπηρεσίας, όσο σε βάρος του ασθενούς. Οι μεν ιδιωτικές  κλινικές καταβάλλουν τον ΦΠΑ που τις αφορά, ο δε ΕΟΠΥΥ τα ποσά  του ΦΠΑ που πρέπει να αποδώσει με βάση τα υποβληθέντα τιμολόγια τα συμπεριλαμβάνει στο claw back και δεν τα αποδίδει. Αυτό αποτελεί ένα επιπλέον κόστος, που δεν μπορεί να καλυφθεί από τον ασθενή.
Γίνεται επομένως αντιληπτό ότι το μέτρο αναπόφευκτα θα επιβαρύνει τις δημόσιες δομές με τεράστιο αριθμό ασθενών, στερώντας από ορισμένους ασφαλισμένους κρίσιμες υπηρεσίες υγείας που αυτή τη στιγμή αδυνατεί να προσφέρει, ή προσφέρει οριακά το ΕΣΥ.
Στην επιστολή υπογραμμίζεται επίσης ότι «το μέτρο είναι ανακόλουθο με την πρακτική των μελών της Ε.Ε., όπου οι υπηρεσίες υγείας είτε εξαιρούνται από τον ΦΠΑ, είτε επιβαρύνονται με μειωμένους συντελεστές».
Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Κλινικών προειδοποίησε ακόμη ότι η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ θα βάλει σε άμεσο κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας στον Ιδιωτικό Τομέα Υγείας και ότι ταυτόχρονα, θα σημάνει την de facto κατάρρευση της αξιόλογης προσπάθειας ανάπτυξης και εξωστρέφειας που γίνεται με όχημα τον Ιατρικό Τουρισμό. Η συζήτηση για ανάπτυξη ανταγωνιστικού προϊόντος σε μια πολλά υποσχόμενη μορφή τουρισμού χάνει κάθε νόημα, όταν σε ανταγωνιστικές χώρες ο αντίστοιχος συντελεστής ΦΠΑ κυμαίνεται μεταξύ 0-10 %.
Τέλος, αναφέροντας ότι το μέτρο είναι «οικονομικά αναποτελεσματικό», ο ΣΕΚ υπενθύμισε την παταγώδη αποτυχία αντίστοιχων μέτρων μνημονιακής έμπνευσης των τελευταίων ετών, όπου αντί να προκύψει αύξηση των εσόδων, σημειώθηκε μείωση στη ζήτηση.
 
«…Απευθύνουμε έκκληση να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος, λάθη με τεράστιο κοινωνικό και οικονομικό κόστος. Ευελπιστούμε ότι οι διαπραγματεύσεις θα ολοκληρωθούν με γνώμονα την πραγματική ανάπτυξη, την προστασία του αγαθού της Υγείας και τη διαφύλαξη των χιλιάδων θέσεων εργασίας που προσφέρουν οι επιχειρήσεις μας», καταλήγει στην επιστολή του ο ΣΕΚ.

Σάββατο 13 Ιουνίου 2015

Ετοιμο το σχέδιο για την πρωτοβάθμια περίθαλψη Θα παραδοθεί στις αρχές της εβδομάδας στον υπουργό Υγείας κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή

Το σχέδιο για την ανάπτυξη της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας παρουσίασε το μεσημέρι της Παρασκευής ο επικεφαλής της ομάδας που έχει αναλάβει τη σύνταξή του, καθηγητής κ.Αλέξης Μπένος, στους επτά διοικητές των Υγειονομικών Περιφερειών της χώρας.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το σχέδιο θα βελτιωθεί μέσα στο Σαββατοκύριακο για να παραδοθεί στις αρχές της εβδομάδας στον υπουργό Υγείας κ. Παναγιώτη Κουρουμπλήκαι στον αναπληρωτή υπουργό κ. Αντρέα Ξανθό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ομάδα εργασίας για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας προτείνει την εφαρμογή ενός μικρού συστήματος, στο οποίο θα συμμετέχουν τόσο οικογενειακοί γενικοί γιατροί όσο και ειδικευμένοι. Επίσης, θα προβλέπονται και θα έχουν εξαιρετικά σημαντικό ρόλο οι οικογενειακοί νοσηλευτές. Μελετάται το ενδεχόμενο οι γιατροί να συνεργάζονται με το Εθνικό Σύστημα Υγείας μέσω ενός συμβολαίου που ουσιαστικά προσδιορίζει τη δουλειά και τις αποδοχές τους.

Ειδικότερα, ο οικογενειακός γιατρός θα εργάζεται σε καθεστώς πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Θα υπογράφει συμβόλαιο με την Υγειονομική Περιφέρεια στην οποία ανήκει και θα αμείβεται είτε μόνο με μισθό είτε και με μπόνους ανάλογα με την απόδοσή του. Δίπλα του θα έχει τους οικογενειακούς νοσηλευτές, οι οποίοι θα μπορούν να παρέχουν συμβουλευτική στήριξη αλλά και νοσηλευτική φροντίδα ειδικά σε περιπτώσεις όπου απαιτείται κατ΄ οίκον νοσηλεία.

Οι μονάδες του ΠΕΔΥ (Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας) θα στελεχωθούν και από γιατρούς ειδικοτήτων, οι οποίοι θα βρίσκονται μέσα στις μονάδες υγείας και θα αξιολογούνται κάθε τρία χρόνια. Και αυτοί οι γιατροί θα είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης, εκτός από έκτακτες περιπτώσεις. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούν να συνάπτονται συμβάσεις ορισμένου χρόνου με επαγγελματίες υγείας για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών.

Το πρόβλημα με τους γιατρούς οι οποίοι πριν από περίπου έναν χρόνο απομακρύνθηκαν από το σύστημα μετά το κλείσιμο των Μονάδων Υγείας του ΕΟΠΥΥ, καθώς δεν είχαν βάλει λουκέτο στα ιδιωτικά ιατρεία τους, παραμένει.

Μάλιστα, προ ημερών εστάλη έγγραφο από τον διοικητή της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας (Πελοποννήσου, Ιονίων, Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδος) κ. Γ. Γιαννόπουλο στους γιατρούς των Μονάδων ΠΕΔΥ με το οποίο τους έλεγε να προχωρήσουν άμεσα (έως την Παρασκευή 12 Ιουνίου) στο κλείσιμο των ιδιωτικών ιατρείων τους. Τελικά δόθηκε από τον διοικητή παράταση δέκα ημερών.

Οι γιατροί είναι ανάστατοι, με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Γιατρών ΕΟΠΥΥ (ΠΟΣΕΥΠ-ΕΟΠΥΥ) κ. Π. Ψυχάρη να καλεί όλους όσοι έχουν ενταχθεί και υπηρετούν στις Μονάδες, διατηρώντας τα ιδιωτικά ιατρεία τους με βάση ισχύουσες  θετικές δικαστικές αποφάσεις, να μην τα κλείσουν. Το θέμα συζητήθηκε το απόγευμα της Παρασκευής στη συνάντηση του κ. Ψυχάρη με τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας κ. Ξανθό.

Τρίτη 9 Ιουνίου 2015

Φάρμακα: Τι αλλάζει στη συμμετοχή των ασθενών, σε σχέση με την ασφαλιστική και τη λιανική τιμή

Σε αλλαγές της συμμετοχής των ασφαλισμένων στην αγορά φαρμάκων, οδηγεί η απόφαση του υπουργού Υγείας.
Με τη σχετική απόφαση του υπουργού Υγείας, επιχειρείται η εξομάλυνση των διαφορών στην τιμή αποζημίωσης και στο ποσό επιβάρυνσης των ασφαλισμένων λόγω διαφοράς λιανικής τιμής και τιμής αποζημίωσης, μεταξύ των δυο διαδοχικών θετικών καταλόγων.
Η απόφαση του υπουργού Υγείας αναφέρει τα εξής:
Για τις περιπτώσεις που επιλέγεται φάρμακο το οποίο δεν διαθέτει γενόσημο ή μία θεραπευτική κατηγορία στο σύνολο της περιέχει μια μοναδική ή περισσότερες δραστικές χωρίς γενόσημα φάρμακα, όπου επιλέγεται φάρμακο με λιανική τιμή υψηλότερη από την τιμή αποζημίωσης, ο ασθενής καλύπτει εκτός από την θεσμοθετημένη συμμετοχή το ήμισυ της διαφοράς μεταξύ της τιμής αποζημίωσης και της λιανικής τιμής του φαρμάκου.
Το υπόλοιπο επιβαρύνει την φαρμακευτική εταιρεία ή τον κάτοχο άδειας κυκλοφορίας με τη μορφή rebate (υποχρεωτική έκπτωση).
Υψηλότερη
Για τις περιπτώσεις που επιλέγεται φάρμακο με λιανική τιμή υψηλότερη από την τιμή αποζημίωσης, ο ασθενής καλύπτει εκτός από την προβλεπόμενη θεσμοθετημένη συμμετοχή το σύνολο της διαφοράς μεταξύ της τιμής αποζημίωσης και της λιανικής τιμής του φαρμάκου.
Χαμηλότερη
Για τις περιπτώσεις όπου η λιανική τιμή του φαρμάκου είναι χαμηλότερη από την τιμή αποζημίωσης, η διαφορά μεταξύ της λιανικής τιμής και τιμής αποζημίωσης αφαιρείται από την προβλεπόμενη θεσμοθετημένη συμμετοχή του ασθενούς έως το ήμισυ αυτής.
Με τη νέα απόφαση και μέχρι την έκδοση της επόμενης αναθεώρησης του Δελτίου Τιμών σε όλους τους Θετικούς Καταλόγους που εν τω μεταξύ εκδοθούν, δεν επιτρέπεται η επιβάρυνση των ασφαλισμένων για τις δραστικές ανά μορφή - περιεκτικότητα που περιλαμβάνεται στον κατάλογο με τα “ακριβά” σκευάσματα (νόμος 3816).
Δ.Κ.

Δευτέρα 8 Ιουνίου 2015

Ο.Ε.Ν.Γ.ΕΟμοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας
O.E.N.G.E. Federation of Hospital Doctors of Greece

Αθήνα, 8 Ιουνίου 2015
Α.Π:6521


ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΤΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ

Σας επισυνάπτουμε έγγραφο που λάβαμε από το υπουργείο Υγείας, με το οποίο ζητά τις απόψεις της ΟΕΝΓΕ σε ζητήματα που αφορούν στα Συμβούλια Κρίσεων. 
Παράκληση να έχουμε τις δικές σας απόψεις μέχρι το μεσημέρι της Πέμπτης 11 Ιουνίου.

Συναδελφικά
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΡΝΑΒΑΣ


     

ΜΗΣΥΦΑ: “Σφαγή” φαρμακείων – σούπερ μάρκετ για τα 820 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο

Μία σημαντικότατη δυναμική έχει η αγορά των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων (ΜΗΣΥΦΑ) στην Ελλάδα.
Ο ετήσιος τζίρος τους είναι αυξανόμενος και ανέρχεται στα 820 εκατομμύρια ευρώ. Αφορά προϊόντα, όπως παυσίπονα, αλοιφές, συμπληρώματα διατροφής και πολλά άλλα.
Η σωστή ονομασία τους είναι “μη αποζημιούμενα φάρμακα”, καθώς πολλά από αυτά συνταγογραφούνται κανονικά από τους γιατρούς, χωρίς όμως να καλύπτονται από τα ασφαλιστικά Ταμεία.
Χρησιμοποιείται, ωστόσο, ο όρος “ΜΗΣΥΦΑ”, καθώς έτσι αναφέρονται στον σχετικό νόμο.
Τα περισσότερα από τα εν λόγω σκευάσματα είναι ιδιαίτερα δραστικά και απαιτείται φειδώ στην κατανάλωσή τους, καθώς ενδέχεται να εκδηλώσουν σοβαρές ανεπιθύμητες ενέργειες.
Ο τζίρος τους αποτελεί σήμερα μία “ανάσα” ρευστότητας για τα φαρμακεία. Οι πελάτες πληρώνουν αμέσως και ο φαρμακοποιός δεν χρειάζεται να περιμένει τρεις και πλέον μήνες για να αποζημιωθεί από τον ΕΟΠΥΥ.
Τα ΜΗΣΥΦΑ έχουν πολλούς “φανατικούς” καταναλωτές, όπως δείχνει πρόσφατη μελέτη, η οποία παρουσιάστηκε την Παρασκευή στην Αθήνα.
Σύμφωνα με αυτή, 4 εκατομμύρια Έλληνες αγοράζουν τουλάχιστον μία φορά τον μήνα παυσίπονα ή αντιπυρετικά, τα οποία καλύπτουν το 93% της αγοράς των ΜΗΣΥΦΑ.
Από αυτούς, το 54% τα αγοράζουν με συμβουλή γιατρού και το 30% με συμβουλή φαρμακοποιού.

Τι είναι

Μη Συνταγογραφούµενα Φάρµακα είναι τα φάρµακα που θεωρούνται κατάλληλα για χρήση από το ευρύ κοινό χωρίς να απαιτείται για τη χρήση τους ιατρική συνταγή και που δεν αποζηµιώνονται από τα ασφαλιστικά ταµεία.
Χωρίζονται σε έξι θεραπευτικές κατηγορίες:
Τα φάρµακα για το βήχα και το κρυολόγηµα, τα αναλγητικά, τα φάρµακα για το γαστρεντερικό σύστηµα, οι βιταµίνες, τα φάρμακα για τη φροντίδα του δέρµατος και τα φάρμακα για τη φροντίδα των µατιών.
Η λίστα των Mη Συνταγογραφούµενων Φαρµάκων (ΜΗΣΥΦΑ) καθορίζεται από το υπουργείο Υγείας και τον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ).
Δ.Κ.

Παρασκευή 5 Ιουνίου 2015

Πέμπτη 4 Ιουνίου 2015

Περί επιδόματος βιβλιοθήκης ......

Σύμφωνα με την εγκύκλιο της γενικής γραμματείας δημοσίων εσόδων απο 11/5/2015 ΑΔΑ 639ΨΗ-95Ω και σε συνδυασμό με τις οδηγίες των αρμοδίων του υπουργείου οικονομικών ,το επίδομα βιβλιοθήκης των ιατρών έχει αποζημιωτικο χαρακτήρα ,δεν αποτελεί φορολογητέο εισόδημα και δεν αναγράφεται στη δήλωση φορολογίας εισοδήματος άρα δεν περιέχεται καθόλου στο σχετικό αρχείο .Οι φορολογικές δηλώσεις με βάσει τα ανωτέρω ειναι έτοιμες και μπορούν πλέον οι γιατροί του νοσοκομείου μας να τις υποβάλουν.Το στοιχείο που έχει μεταβληθεί ειναι το μεικτό ποσό ενω οι κρατήσεις και ο φόρος παραμένουν ως έχουν .

Συναδελφικά

Κινούς Βασίλης 

Τετάρτη 3 Ιουνίου 2015

Διοικητές ΕΣΥ: Εντός των επόμενων 15 ημερών νομοθετική ρύθμιση για την αποπομπή τους χωρίς αποζημίωση(ΟnMed.gr)

Εντός των επόμενων 15 ημερών αναμένεται να είναι έτοιμη η νομοθετική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία η ηγεσία του υπουργείου Υγείας θα μπορεί να αποπέμπει διοικητές δημόσιων νοσοκομείων χωρίς αποζημίωση και θα μπορεί να προχωρά στο επόμενο βήμα, που είναι η πρόσληψη καινούργιων προσώπων.

Της Νατάσσας Ν. Σπαγαδώρου

Οι διεργασίες είναι πυρετώδεις προκειμένου να ολοκληρωθεί η νομοθετική ρύθμιση –η οποία θα λύσει τα χέρια της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας στο οικονομικό ζήτημα– καθώς οι αποζημιώσεις των διοικητών είναι πολύ μεγάλες, αγγίζοντας συχνά
 τα δυσθεώρητα ποσά των 150.000 ευρώ για κάθε έναν. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, τη ρύθμιση αναμένεται να υπογράφει, εκτός από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας, και η ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Έτσι, είναι εύλογο να αντιληφθούμε το βασικό λόγο για τον οποίο δεν έχουν παραιτηθεί οι περισσότεροι διοικητές στο ΕΣΥ και δεν έχουν υπακούσει στην εντολή του υπουργού Υγείας κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, ο οποίος, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα, είχε ζητήσει τις παραιτήσεις όλων των επικεφαλής στα δημόσια νοσοκομεία. Να θυμίσουμε ακόμη ότιη θητεία των διοικητών λήγει σε 20 περίπου μήνες, καθώς ανέλαβαν καθήκοντα το Δεκέμβριο του 2013.
Φυσικά, η ηγεσία του υπουργείου Υγείας έχει τονίσει πολλές φορές ότι δεν πρόκειται να αποπεμφθούν όλοι οι διοικητές, καθώς θα γίνει αξιολόγηση του έργου τους. Και πράγματι η διαδικασία αυτή έχει ξεκινήσει από τους επικεφαλής των Υγειονομικών Περιφερειών, οι οποίοι ετοιμάζονται να παραδώσουν το πόρισμά τους στον υπουργό Υγείας κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή και στον αναπληρωτή υπουργό Υγείας κ. Ανδρέα Ξανθό.
Την ανάγκη άμεσης αντικατάστασης των Διοικητών «που διόρισε ο Άδωνης Γεωργιάδης με εντολή να εφαρμόσουν τυφλά τις μνημονιακές κατευθύνσεις, κατεδαφίζοντας εκ βάθρων τις δημόσιες υπηρεσίες υγείας», ζητά η ΟΕΝΓΕ, με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής.Πρόκειται, σύμφωνα με τους νοσοκομειακούς γιατρούς, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, για Διοικητές οι οποίοι ακόμη και σήμερα προκαλούν ασύστολα τους εργαζόμενους, υπονομεύουν συνειδητά τις πρωτοβουλίες στήριξης του ΕΣΥ και αρνούνται να παραιτηθούν, προσδοκώντας την απόλυσή τους, προκειμένου να εισπράξουν παχυλές αποζημιώσεις, τονίζει το κορυφαίο όργανο των νοσοκομειακών γιατρών. Η ΟΕΝΓΕ ζητά ακόμη από την ηγεσία του υπουργείου Υγείας να προσλάβει με ταχείες διαδικασίες άξιους επιστήμονες, οι οποίοι θα διοικήσουν τα Νοσοκομεία σε πνεύμα συνεργασίας με τις ΔΥΠΕ, το υπουργείο Υγείας, τους γιατρούς και τους εργαζόμενους.
Εν τω μεταξύ, χθες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας με στόχο «την αποκατάσταση της εργασιακής ειρήνης και της εύρυθμης λειτουργίας του ΨΝΑ», όπως ανέφερε σε σχετική ανακοίνωση, έδωσε τέλος στην θητεία του κοινού Διοικητή του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής (ΨΝΑ) και του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου Αττικής «Δρομοκαΐτειο», κ. Παύλου Θεοδωράκη.
Ερωτηματικό όμως δημιουργεί το γεγονός γιατί αποπέμφθηκε και από τον ΠΟΥ ο κ. Θεοδωράκης, καθώς ήταν εκπρόσωπος της Ελλάδας για την Ψυχική Υγεία στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ). Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας όρισε στη θέση του κ. Θεοδωράκη τον καθηγητή Ψυχιατρικής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και πρόεδρο της Ελληνικής Ψυχιατρικής Εταιρείας, Δημήτριο Πλουμπίδη.

Τρίτη 2 Ιουνίου 2015

Αλλαγές στην κατηγοριοποίηση των ασφαλισμένων του ΤΣΑΥ

Περισσότερα χρήματα καλούνται να πληρώσουν άμεσα για την ασφάλισή τους στο Ταμείο Υγειονομικών όσοι εντάχθηκαν σε αυτό μετά το 1993.
της Μαρίας Τσιλιμιγκάκη
Με την πρϋπόθεση ότι μέχρι τις 30/6/2011 έχουν τρία τουλάχιστον χρόνια ασφάλισης από αποκλειστικά άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος, ανεβαίνουν ασφαλιστική βαθμίδα οι υγειονομικοί που εντάχθηκαν στ ΤΣΑΥ μέτα τον Ιανουάριο του 1993.
 
Διαβάστε εδώ τις σχετικές οδηγίες:
 
Σας υπενθυμίζουμε ότι οι ασφαλιστικές εισφορές των Ν.Α (δηλ. όσων έχουν υπαχθεί στην ασφάλιση οποιουδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης για πρώτη φορά από 1.1.1993 και μετά) και έχουν συμπληρώσει από 1/7/2011 3έτη ασφάλισης μετατάσσονται στη δεύτερη ασφαλιστική κατηγορία σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 15 του άρθρου 44 του Ν.3986/2011 και της παρ 5 του άρθρου 20 του Ν.4019/2011.
 
Από 1/7/2011 οι ασφαλισμένοι που είχαν συμπληρώσει τρία χρόνια ασφάλισης, μετατάχθηκαν στην 2η ασφαλιστική κατηγορία και ακολούθως από 1/1/2015 (όσοι είχαν συμπληρώσει 6 χρόνια ασφάλισης) στην 3η ασφαλιστική κατηγορία. 
 
Προϋπόθεση είναι μέχρι 30/6/2011 να έχουν τουλάχιστον 3 χρόνια ασφάλισης προερχόμενα από άσκηση αμιγώς ελεύθερου επαγγέλματος ή από ασφάλιση (δυνάμει των Ν.3232/04, αρ.18, του Ν.3996 αρ. 58, των αποφάσεων 601/08 και 501/05, αυτασφάλισης για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος , κενό διάστημα ασφάλισης  λιγότερο των 2 μηνών) που συνεπάγεται καταβολή εισφορών ελεύθερου επαγγελματία.
 
http://www.tsay.gr/Documents2/diefkriniseis%20eisfores%20%CE%91%20examino_2015%20kai%20farmakopoioi.pdf

Πιο ...πάτο δεν έχει για τα δημόσια νοσοκομεία

"Τα νοσοκομεία βρίσκονται σε σημείο μη περαιτέρω", αναφέρει σε δηλώσεις του στην Καθημερινή της Κυριακής ο γενικός γραμματέας της Ενωσης Νοσηλευτών Ελλάδος Αριστείδης Δάγλας, εστιάζοντας στην «ένδεια» των νοσηλευτικών ιδρυμάτων από υλικά και στις ελλείψεις προσωπικού. "Τα φαρμακεία γύρω από αρκετά νοσοκομεία πουλάνε γάζες και άλλα αναλώσιμα σε συγγενείς νοσηλευθέντων. Στη Λευκάδα, απ’ όπου κατάγομαι, γνωρίζω ότι όταν οι ταβέρνες κάνουν ανακαίνιση εν όψει της θερινής περιόδου, δωρίζουν τα παλιά σκεύη στο νοσοκομείο" προσθέτει ο κ. Δάγλας. 
της Μαρίας Τσιλιμιγκάκη
"Η χρηματοδότηση των νοσοκομείων με βάση τα κονδύλια που έχουν εγγραφεί φτάνει έως τον Ιούνιο. Μετά τίποτα", τονίζει στην Καθημερινή της Κυριακής η πρόεδρος της Ενωσης Ιατρών Νοσοκομείων Αθηνών - Πειραιώς κ. Ματίνα Παγώνη και συνεχίζει ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία, Παναγιώτης Παντέλης: "Σε ορισμένους κωδικούς στον προϋπολογισμό που αφορούν σε προμήθειες υλικών δεν θα υπάρχει πιστωτικό υπόλοιπο από το τέλος Μαΐου, που σημαίνει ότι δεν θα μπορούν να εγκριθούν προμήθειες. Εάν δεν υπάρξει τροποποίηση στους κωδικούς, πολλά νοσοκομεία μέσα στο καλοκαίρι δεν θα μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες τους". 
 
Αναφορικά με το προσωπικό, ο κ. Δάγλας τονίζει ότι «την τελευταία τριετία έχουν βγει σε σύνταξη 5.000 νοσηλευτές και ότι από το 2008 δεν έχουν γίνει προσλήψεις. Σήμερα στο ΕΣΥ υπάρχουν λιγότεροι από 15.000 νοσηλευτές, ενώ θα έπρεπε να είναι 35.000».
 
Το υπουργείο προχώρησε στην κατανομή 907 θέσεων προσωπικού για προσλήψεις στα νοσοκομεία. "Από αυτές μόλις 321 είναι θέσεις νοσηλευτών. Στο Κρατικό Νίκαιας υπάρχουν τουλάχιστον 200 κενές θέσεις νοσηλευτών και θα “πάνε” επτά. Μόνο από τα χειρουργεία του λείπουν τόσοι", αναφέρουν.
 
Τραγικές είναι και οι ελλείψεις γιατρών. Στο ογκολογικό νοσοκομείο «Μεταξά» υπηρετούν τέσσερις ογκολόγοι (από 13) που καλούνται να φροντίζουν 80 νοσηλευόμενους, να κάνουν 50 χημειοθεραπείες την ημέρα, εφημερίες, εξωτερικά ιατρεία, ογκολογικά συμβούλια και εντός του νοσοκομείου εκτιμήσεις σε άλλες κλινικές. 
 
Από τα νοσοκομεία του ΕΣΥ λείπουν τουλάχιστον 6.000 γιατροί. Σύμφωνα με την κ. Παγώνη, "στα επείγοντα του Γενικού Κρατικού Αθηνών η αναμονή φτάνει ακόμη και τις 8 ώρες. Οι αναμονές για θεραπεία σοβαρών ασθενειών, όπως ο καρκίνος, διευρύνονται. Για ακτινοθεραπεία, για παράδειγμα η αναμονή ξεπερνάει τους 3 μήνες".