Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ

Η  τροπολογία για τους επικουρικούς δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ 47 τεύχος πρώτο  11 /05/2015(είναι πια νόμος, άρθρο 33 και 34). Όταν  σε εξαναγκάζουν να πηγαίνεις από Σύρο σε Μυτιλήνη και από Πειραιά σε Ρόδο (όλες περιοχές της 2ης ΥΠΕ) χωρίς να το έχεις επιλέξει, τότε αυτό λέγεται ΕΚΒΙΑΣΜΌΣ και γινόμαστε αναξιοπρεπείς όταν το δεχόμαστε (μας ξεφτιλίζουν τελείως δηλαδή) άλλα άς όψεται η ανάγκη του βιοπορισμού (υπάρχουν και οικογένειες, ειδικά παιδιά από πίσω- που θα βλέπουν τον μπαμπά ή την μαμά επικουρική γιατρό κάνα τρεις φορές τον χρόνο.....) Η πιο καλή ανταπόδοση από αυτό κράτος !!!!!για το λειτούργημα που επιτελούμε, με τον μισθό που μας δίνουν και με τους όρους διαβίωσης και βιοπορισμού που μας επιβάλλουν. 
 Ο εκβιασμός ήταν η μόνη λύση του Υπουργείου για να καλύψει θέσεις γιατρών στην περιφέρεια ?  Έχω μεγάλη απορία.... ΕΜΕΙΣ ΣΑΝ Ε.Ι.Ν.ΡΟΔΟΥ και ΚΥ ΖΗΤΆΜΕ να εξαιρεθούν ΟΙ ΑΓΟΝΕΣ  ΑΠΟΜΑΚΡΥΣΜΈΝΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΕΘΌΡΙΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ Τα προβλήματα που θα προκύψουν θα είναι τεράστια. Δύσκολα  θα βρίσκονται ιατροί που θα υποβάλουν στην 2η ΥΠΕ !!!!


ΚΛΙΚ ΕΔΏ  ΓΙΑ ΤΟ ΦΕΚ: 

Σταματούν οι επισχέσεις στα νοσοκομεία, μετά τις διαβεβαιώσεις για εξόφληση των εφημεριών

Θετική έκβαση είχαν οι διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υγείας για εξόφληση των δεδουλευμένων εφημεριών στους νοσοκομειακούς γιατρούς.
Οι γιατροί σταματούν τις επισχέσεις εργασίας σε δέκα νοσηλευτικά ιδρύματα της Αττικής και αρκετά νοσοκομεία της περιφέρειας.
Το προεδρείο της Ένωσης νοσοκομειακών γιατρών Αθήνας – Πειραιά (ΕΙΝΑΠ) είχε συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας Ανδρέα Ξανθό το απόγευμα της Δευτέρας.
Ο κ. Ξανθός επανέλαβε τη δέσμευσή του ότι θα εξοφληθούν οι οφειλόμενες εφημερίες του πρώτου τριμήνου του 2015 έως τις 27 Μαΐου.
Οι πολύμηνες καθυστερήσεις έχουν γίνει...θεσμός, με τους χαμηλόμισθους ειδικευόμενους γιατρούς να βρίσκονται συχνά στα όρια της εξαθλίωσης.
Σημειώνεται ότι πριν από λίγες μέρες εξοφλήθηκαν δεδουλευμένες εφημερίες προηγούμενων ετών, βάζοντας τέλος σε μία απαράδεκτη εκκρεμότητα σε βάρος των γιατρών.

Τρίμηνο

Το θετικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί τις τελευταίες μέρες, σκιάζει μία αναφορά για το θέμα του υπουργού Υγείας.
Με συνέντευξή του στην “Αυγή”, ο κ. Κουρουμπλής αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να εξοφληθούν οι εφημερίες ολόκληρου του πρώτου τριμήνου:
“Τώρα προσπαθούμε να εξοφλήσουμε εφημερίες του πραγματικού χρόνου, δηλαδή Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο του 2015 και πιστεύω ότι στις 27 Μαΐου θα εξοφληθούν και αυτές.
Δεν θέλω να σας πω ότι θα εξοφληθούν και οι τρεις μήνες, αλλά στοχεύουμε και για τους τρεις μήνες. Αλλά, θα πληρωθούν. Ένα μέρος θα πληρωθεί”.
Δ.Κ.

Τις ευθύνες της Ευρώπης για την ανθρωπιστική κρίση στην χώρα παρουσίασε η ηγεσία του ΥΥΚΑ σε Γερμανούς βουλευτές

"Η ανθρωπιστική κρίση στην Ελλάδα και οι επιπτώσεις της λιτότητας στο δημόσιο σύστημα υγείας" ήταν το θέμα συζήτησης στην συνάντηση αντιπροσωπείας Γερμανών βουλευτών με την ηγεσία του υπουργείου Υγείας. Η γερμανική αντιπροσωπεία πραγματοποίησε συνάντηση με τον υπουργό Υγείας, Παναγιώτη Κουρουμπλή, τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας, Ανδρέα Ξανθό και τον πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ, Δημήτρη Κοντό. 
της Μαρίας Τσιλιμιγκάκη
 
Ο υπουργός Υγείας αναφέρθηκε στα αίτια της δημοσιονομικής κρίσης και παραδέχθηκε ότι μερίδιο της ευθύνης, κυρίως όσον αφορά παθογένειες όπως η εγχώρια σπατάλη, η διαφθορά και η φοροδιαφυγή, ανήκει στην ελληνική πλευρά, αλλά τόνισε και τις ευθύνες της Ευρώπης...
 
Τόνισε μάλιστα την απροθυμία της ΕΕ να εγγυηθεί τα ελληνικά εθνικά σύνορα, που ανάγκασε την Ελλάδα να ξοδεύει υπέρογκα ποσά για εξοπλισμούς. Δεν παρέλειψε να σημειώσει δε, ότι μεγάλο μέρος αυτών καταβλήθηκε σε ευρωπαϊκές βιομηχανίες αμυντικών συστημάτων. Ευθύνη για τον δημοσιονομικό εκτροχιασμό επέρριψε και στα διαπιστωμένα σκάνδαλα διαφθοράς στα οποία εμπλέκονται ευρωπαϊκές εταιρείες, γερμανικές και όχι μόνον. Τέλος, αναρωτήθηκε ποιος ωφελήθηκε από τη ραγδαία διαδικασία αποβιομηχάνισης, "που είχε ως αποτέλεσμα η Ελλάδα να εισάγει σήμερα σειρά προϊόντων από εξαγωγικές βιομηχανίες του πυρήνα της ΕΕ".  
 
Ο κ. Κουρουμπλής αφού διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει σε ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις, ζήτησε τη γερμανική συνδρομή και εμπειρία όσον αφορά την εξέλιξη και διασύνδεση των πληροφοριακών συστημάτων στην υγεία για τον έλεγχο του κόστους και τον περιορισμό της απάτης, αλλά και για την Επιτροπή Διαπραγμάτευσης για τα Φάρμακα, που μεταξύ άλλων θα είναι σε θέση να αξιολογεί την επιπρόσθετη θεραπευτική αξία των καινοτόμων φαρμάκων σε σχέση με την τιμή τους. Ζήτησε επίσης τη στήριξη της Γερμανίας στο αίτημα που πρόκειται να κατατεθεί στις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές για τη μετεκπαίδευση επαγγελματιών της υγείας (πλην ιατρών) μέσω 12μηνων κατ’ εξαίρεση συμβάσεων με κονδύλια ΕΣΠΑ όπως επίσης και τη γερμανική συνδρομή για τον έλεγχο  της φορολόγησης των πολυεθνικών του φαρμάκου. 
 
Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας, Ανδρέας Ξανθός ανέφερε ότι «"δεν υπερασπιζόμαστε το σύστημα υγείας πριν την κρίση, ωστόσο οι «μεταρρυθμίσεις» των μνημονιακών κυβερνήσεων έγιναν με λάθος τρόπο και με λάθος στόχο. Το αποτέλεσμα ήταν να οδηγηθούμε στην ιδιωτικοποίηση της υγείας, στην υγειονομική φτώχεια, στην αποδιοργάνωση του ΕΣΥ και τελικά στην ανθρωπιστική κρίση".
 
Τ'εός, ο κ. Κοντός, αφού έκανε λεπτομερή αναφορά στους επιδεινούμενους δείκτες υγείας, στην υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση του συστήματος τόνισε ότι στο πεδίο της τεχνικής βοήθειας η Ελλάδα έχει στην παρούσα συγκυρία και σε αντίθεση με ό,τι γινόταν μέχρι σήμερα, περισσότερη ανάγκη από στήριξη σε στοχευμένες δράσεις με πρακτικό και άμεσο αποτέλεσμα, παρά από εκθέσεις και μελέτες με ακαδημαϊκό και θεωρητικό χαρακτήρα.  

Τρίτη 12 Μαΐου 2015

Ανδρέας Ξανθός: Υπάρχουν τα χρήματα για πληρωμή των εφημεριών και Απριλίου

Συνάντηση των αναπληρωτών υπουργών Οικονομίας και Υγείας, Δημήτρη Μάρδα και Ανδρέα Ξανθού, θα πραγματοποιηθεί σήμερα Τρίτη ώστε να επιλυθούν όλα τα τεχνικά προβλήματα και να αρχίσει -επιτέλους- η πληρωμή των δεδουλευμένων εφημεριών του πρώτου 3μήνου του 2015 αλλά και να δρομολογηθεί η πληρωμή και του Απριλίου.
 
της Μαρίας Τσιλιμιγκάκη
Αυτό βεβαίωσε ο Α. Ξανθός στη συνάντησή του με αντιπροσωπεία της ΕΙΝΑΠ. Το συνολικό ποσό ανέρχεται σε 49,5 εκατ. ευρώ και θα καταβληθεί ολόκληρο. Στη συνέχεια δε, θα υπάρξει και πληρωμή των εφημεριών για το μήνα Απρίλιο.  
 
Στο ερώτημα για τον καταμερισμό των 4500 προσλήψεων που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Υγείας, ο κ. Ξανθός είπε ότι δεν έχει γίνει η ποσόστωση με αποτέλεσμα οι όποιοι διορισμοί να αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του επόμενου έτους.
 
Πάντως ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας αναφερόμενος στις προσλήψεις επικουρικού 
προσωπικού (800 γιατροί, 585 νοσηλευτές και 600 άτομα -κυρίως γιατροί- για τις άγονες γραμμές) είπε οτι επιταχύνονται για να μην κλείσουν  τμήματα λόγω ελλείψεων του προσωπικού! Αλλά  παραδεχτηκε ότι  θα  πληρώνονται  απ  τον  προϋπολ των  νοσοκομείων.
 
 

Δευτέρα 11 Μαΐου 2015


Ξανθού ότι θα πληρωθούν έως τις 27 Μαΐου οι εφημερίες του 2015

Νέες διαβεβαιώσεις ότι θα εξοφληθούν οι εφημερίες του πρώτου τριμήνου του έτους, έλαβαν οι ειδικευόμενοι νοσοκομειακοί γιατροί.
Το συντονιστικό τους όργανο πραγματοποίησε την Παρασκευή συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ) και στο υπουργείο Υγείας.
Αντιπροσωπεία των γιατρών είχε συνάντηση με τους αναπληρωτές υπουργούς Οικονομικών και Υγείας.
Ο μεν Δημήτρης Μάρδας (φωτό δεξιά) ανέφερε στους γιατρούς ότι στις 23 Μαΐου θα αποδεσμευτεί από το Γενικό Λογιστήριο το σύνολο του κονδυλίου που έχει εγκριθεί για τις δεδουλευμένες εφημερίες του πρώτου τριμήνου του έτους.
Ο δε Ανδρέας Ξανθός (φωτό αριστερά) τόνισε ότι θα καταβληθεί προσπάθεια από το υπουργείο Υγείας ώστε να αρχίσει η αποπληρωμή των δεδουλευμένων από τις 27 Μαΐου και να ολοκληρωθεί η εξόφληση των υπερωριών για τους εργαζόμενους μέσα στον Ιούνιο.

Επίσχεση

Σημειώνεται ότι σε επίσχεση εργασίας και κινητοποιήσεις βρίσκονται οι ειδικευόμενοι των νοσοκομείων της Αττικής “Ευαγγελισμός”, Κρατικό Νίκαιας, “Σισμανόγλειο”, “Ερυθρός Σταυρός”, “Αμαλία Φλέμινγκ”, “Παμμακάριστος”, “Γ. Γεννηματάς”, Ογκολογικό “Άγιοι Ανάργυροι”, “Αττικόν” και “Μεταξά”.
Οι γιατροί ζητούν να δρομολογηθούν οι διαδικασίες εξόφλησης των εφημεριών (νοσοκομεία, πάρεδροι, γενικό λογιστήριο, Ενιαία Αρχή Πληρωμών), ώστε εντός Μαΐου να φτάσει στους λογαριασμούς των γιατρών το σύνολο των εφημεριών του πρώτου τριμήνου.

Κονδύλια

Καλούν την πολιτική ηγεσία να διαθέσει συμπληρωματικά κονδύλια στα νοσοκομεία στα οποία τα εγκεκριμένα ποσά δεν επαρκούν και να γίνει δεκτή η επισήμανση από τις ίδιες τις οικονομικές υπηρεσίες των νοσοκομείων, ότι η ενταλματοποίηση πρέπει να υπολογιστεί στο άθροισμα του ποσού του τριμήνου, ώστε να αποφευχθούν οριζόντιες περικοπές.
Οι γιατροί ζητούν να συμπεριληφθούν άμεσα στην αποπληρωμή των εφημεριών τα νοσοκομεία ΝΙΜΤΣ, “Αρεταίειο” και “Αιγινήτειο”.
Δ.Κ.

Σάββατο 9 Μαΐου 2015

kosmostv

Σε κινητοποιήσεις προσανατολίζονται οι γιατροί του Γ.Ν. Ρόδου (ΒΙΝΤΕΟ)

  • 5/9/2015 10:05:00 AM
Σε κινητοποιήσεις προσανατολίζονται οι γιατροί του Γ.Ν. Ρόδου (ΒΙΝΤΕΟ)

Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

Στο ένα δισ. ευρώ τα χρέη των νοσοκομείων στους προμηθευτές υλικών

Εντονη ανησυχία έχει προκαλέσει το τελευταίο διάστημα στους προμηθευτές των νοσοκομείων, η οικονομική ασφυξία στην οποία έχουν περιέλθει οι μονάδες Υγείας του ΕΣΥ. Τα χρέη των νοσοκομείων μόνο προς τους προμηθευτές ιατροτεχνολογικών υλικών αγγίζουν το ένα δισεκατομμύριο ευρώ και όπως οι ίδιοι δηλώνουν είναι πλέον ορατός ο κίνδυνος να μην μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των νοσοκομείων σε υλικά.
Η παρούσα κατάσταση έχει ενοχλήσει ακόμα και τους ευρωπαϊκούς φορείς ιατροτεχνολογικών και διαγνωστικών προϊόντων. Ο διευθύνων σύμβουλος της MedTech Εurope (αποτελεί την κοινή έκφραση των δύο μεγαλύτερων συνδέσμων της Βιομηχανίας Ιατρικής Τεχνολογίας), Serge Bernasconi, απέστειλε την περασμένη Τρίτη επιστολή στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, με την οποία τονίζει ότι «η παρούσα κατάσταση είναι πολύ ανησυχητική και ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια Υγεία, καθώς οι προμηθευτές δεν θα μπορούν να επενδύσουν στην εισαγωγή καινοτόμων, ασφαλών και αποτελεσματικών προϊόντων». Και συνεχίζει «κάτι τέτοιο θα έχει τεράστιο αντίκρυπο στους Ελληνες ασθενείς, στην ποιότητα της φροντίδας τους, αλλά και στο ίδιο το σύστημα υγείας. Αν συνεχιστεί μια τέτοια προσέγγιση, οι εταιρείες δεν θα είναι σε θέση να συμβάλουν στην αναγκαία παροχή φροντίδας ή να ανταπεξέλθουν στις παρούσες κοινωνικές ανάγκες».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ιατρικών και Βιοτεχνολογικών Προϊόντων Παύλο Αρναούτη,  τα χρέη των νοσοκομείων αγγίζουν πλέον το ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Ο ίδιος, υπενθυμίζοντας ότι εκκρεμεί νομοθετική ρύθμιση για να ανοίξει ο δρόμος για την πληρωμή ληξιπρόθεσμων οφειλών, ζητεί από την Κυβέρνηση να δώσει άμεσα λύση και προτείνει συμψηφισμό του ΦΠΑ και των εργοδοτικών εισφορών με χρέη των νοσοκομείων.
Εν τω μεταξύ, στη δέσμευση ότι στις 27 Μαίου θα αρχίσει η αποπληρωμή των δεδουλευμένων εφημεριών των νοσοκομειακών γιατρών του πρώτου τριμήνου 2015, προχώρησε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός. Οπως ανακοινώθηκε χθες από το γραφείου του κ. Ξανθού, η σχετική διαδικασία έχει δρομολογηθεί και έχει ήδη δοθεί οδηγία προς τις διοικήσεις των νοσοκομείων να προχωρήσουν άμεσα στην έκδοση ενταλμάτων για τις εφημερίες του πρώτου τριμήνου του 2015. Επιπλέον, επίκειται η έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης με την οποία θα οριστεί η διαδικασία αποπληρωμής υπερωριών, νυκτερινών και εξαιρέσιμων των υπόλοιπων εργαζομένων στο ΕΣΥ και το ΕΚΑΒ για το 2015.
Τέλος, την πρόθεση της κυβέρνηση να μειωθεί η συμμετοχή στο κόστος των φαρμάκων των ασφαλισμένων με χαμηλά εισοδήματα από το 25% που είναι σήμερα στο 15%, επανέλαβε ο υπουργός Υγείας Παναγιώτης Κουρουμπλής μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή (MEGA) και εκτίμησε ότι η σχετική διαπραγμάτευση που γίνεται με τις φαρμακοβιομηχανίες θα αποδόσει.

Πέμπτη 7 Μαΐου 2015

Δελτίο Τύπου του αναπλ. υπουργού Ανδρέα Ξανθού σχετικά με την αποπληρωμή των εφημεριών 2015(ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ)

Υπουργείο Υγείας logo
Γραφείο Τύπου
Αναπληρωτή Υπουργού

Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 7 Μαϊου2015


Σχετικά με τις οφειλές εφημεριών- υπερωριών του 2015 προς τους γιατρούς, νοσηλευτές και λοιπό προσωπικό των δημόσιων νοσοκομείων, ο Αναπληρωτής Υπουργός Υγείας, Ανδρέας Ξανθός, ενημερώνει ότι:

1.- Με βάση τη Νομοθετική Ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο ψηφισθέν Νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, θα εκδοθεί  Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) με αντικείμενο τη διαδικασία αποπληρωμής των υπερωριών/νυχτερινών/ εξαιρέσιμων των εργαζόμενων στο ΕΣΥ και το ΕΚΑΒ για το 2015. Άμεσα θα προχωρήσει η αναμόρφωση των προϋπολογισμών και η αποπληρωμή των δικαιούχων το συντομότερο δυνατόν.
2.- Η καταβολή των δεδουλευμένων εφημεριών των νοσοκομειακών γιατρών για το 2015 έχει δρομολογηθεί. Ήδη έχει δοθεί οδηγία προς τις διοικήσεις των νοσοκομείων να προχωρήσουν άμεσα στην έκδοση ενταλμάτων όσον αφορά τις εφημερίες του πρώτου τριμήνου του 2015.  Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας δεσμεύεται ότι στις 27 Μαΐου θα αρχίσει η καταβολή των οφειλόμενων χρηματικών ποσών  στους δικαιούχους.
3.- Το θέμα της αποζημίωσης των πρόσθετων εφημεριών (επαναφορά του 9% σε επίπεδο ΥΠΕ) θα ρυθμιστεί με τροπολογία η οποία θα έχει αναδρομική ισχύ.

Στόχος του Υπουργείου Υγείας είναι η ομαλοποίηση των πληρωμών προς τους γιατρούς και όλους τους εργαζόμενους του ΕΣΥ, οι οποίοι παρά τις τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα τελευταία χρόνια,  προφέρουν εξαιρετικής σημασίας έργο και στηρίζουν το  Δημόσιο Σύστημα Υγείας.  

ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΗ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ ΕΣΥ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ 2ης ΥΠΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΥΨΗ ΤΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΩΝ ΙΑΤΡΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ



Τετάρτη 6 Μαΐου 2015

Παρατηρήσεις στην τροπολογία του υπουργείου υγείας που αφορά τους επικουρικούς ιατρούς

Ο κεντρικός άξονας σκέψης του υπουργείου με την κατάθεση της τροπολογίας για τους επικουρικούς γιατρούς είναι αυτός:
«Στην απλοποίηση της διαδικασίας πρόσληψης επικουρικών γιατρών στις δημόσιες δομές υγείας. Η επιλογή θα γίνεται από λίστες ανά ειδικότητα και ανά Υ.Π.Ε. βάσει ηλεκτρονικού καταλόγου, χωρίς να χρειάζεται προκήρυξη θέσης.  Με αυτό τον τρόπο θα καλύπτονται πολύ πιο έγκαιρα τα κενά που εμφανίζονται καθημερινά στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας. Μετά την ψήφιση του νόμου θα ακολουθήσει Υπουργική Απόφαση που θα καθορίζει κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την τήρηση των καταλόγων επικουρικών γιατρών και τη διαδικασία τοποθέτησής τους.»

Οι ενστάσεις είναι πολλές και ποικίλες:
1) Μέχρι τώρα μετρούσε η προϋπηρεσία του επικουρικού ως κριτήριο, μαζί με την ημερομηνία-αριθμό πρωτοκόλλου κατάθεσης των χαρτιών, για την προτεραιότητα στην κατάληψη θέσης. Αυτό καταργείται (άρθρο 2α)με άμεσο αποτέλεσμα για τους ήδη υπηρετούντες συναδέλφους (οι οποίοι σχεδίαζαν έστω και μεσοπρόθεσμα το μέλλον τους στο ΕΣΥ με αυτό το κριτήριο) να υφίσταται  πλήρη ανατροπή των στόχων τους έστω και για το επόμενο έτος. Μην ξεχνάμε ότι οι πλείστοι των συναδέλφων επικουρικών έχουν ήδη οικογενειακές υποχρεώσεις ή είναι στα πρόθυρα να δημιουργήσουν οικογένεια με άμεση συνέπεια αυτού του είδους η διαδικασία(πλήρη απώλεια της προϋπηρεσίας) να τους ξαναφέρνει στο σημείο μηδέν του σχεδιασμού της επαγγελματικής και οικογενειακής τους ζωής.
2) Μέχρι τώρα το δικαίωμα προτίμησης για τον υποψήφιο επικουρικό γιατρό ήταν η επιλογή δύο Νοσοκομειακών Μονάδων. Με την τροπολογία αυτή η δυνατότητα καταργείται και στην θέση της μπαίνει δικαίωμα προτίμησης μεταξύ δύο ΥΠΕ. Εντελώς εκβιαστικό και ψυχοφθόρο, διότι με βάση τα προαναφερόμενα (οικογένεια κ.λ.π.) ο γιατρός μπορεί να τοποθετηθεί σε μέρη της επικράτειας  για τα οποία ο ίδιος δεν θα έχει εκφέρει καμία προτίμηση, και με βάση τις τιμωρητικές ποινές από το υπουργείο (σε μη αποδοχή τοποθέτησης –άρθρο 2β) είναι καθαρά εκβιαστικός ό τρόπος επιλογής από τον συνάδελφο της θέσης. Σημειωτέον μιλάμε για ειδικευμένους συναδέλφους που μαζί με όλα τα άλλα βάρη που υφίστανται (οικογενειακά-οικονομική κρίση- δραματική μείωση του μισθολογίου ιατρών του ΕΣΥ-περικοπές και μη έγκαιρη πληρωμή εφημεριών) θα έχουν να αντιμετωπίσουν κοστολόγιο εσωτερικής μετανάστευσης στην επικράτεια-και όχι σε μέρη της επιλογής τους κοντά στην οικογένειά τους. Σημειώνω ότι η δική μου γενιά των επικουρικών έχει αποκλειστεί από τις μόνιμες προσλήψεις του ΕΣΥ από το 2011.



3) Το δικαίωμα – κίνητρο της τριετίας και της δυνατότητας συνυπηρέτησης της-ου συζύγου καταργείται (άρθρο 2γ)-άμεσο αποτέλεσμα έχει μαζί με τα προαναφερθέντα την πλήρη ανατροπή του σχεδιασμού της οικογενειακής ζωής των συναδέλφων.
4) Τα τελευταία πέντε έτη πέρασαν από την καμπούρα των επικουρικών συναδέλφων, τουλάχιστον 6 τροποποιήσεις-αλλαγές κάνοντας τα νεύρα μας  κορδόνια και αφήνοντάς μας την πεποίθηση  πλέον ότι καμία κυβέρνηση δεν νοιάζεται για την ουσιαστική και σε βάθος χρόνου αντιμετώπισητων προβλημάτων της δημόσιας υγείας (υποστελέχωση-απουσία προσλήψεων εδώ και μιά πενταετία), αλλά όλες προσβλέπουν σε αυτόν τον περίεργο και αμαρτωλό θεσμό των επικουρικών, για να δώσουν προσωρινές και εμβαλωματικές λύσεις για ελάχιστο χρονικό διάστημα. Μην ξεχνάμε ότι εδώ και μια πενταετία τουλάχιστον οι επικουρικοί ιατροί, ειδικά στην περιφέρεια ΚΑΙ ειδικότερα στην νησιωτική Ελλάδα καλύπτουν ΟΧΙ έκτακτες αλλά ΠΑΓΙΕΣ ανάγκες με προσωπικό και οικογενειακό κόστος, με μόνη ελπίδα να ανοίξει κάποτε και για αυτούς η πόρτα του ΕΣΥ με προσλήψεις (και μην ισχυριστεί κάποιος ότι με την παρούσα μισθολογική κατάσταση λύνει κανένας συνάδελφος τα οικονομικά προβλήματά του- θα γελάσουμε).
ΟΧΙ άλλες έκτακτες ανάγκες. Ο κόπος που έχει καταβάλλει ο ειδικευμένος ιατρός στην ζωή του είναι πολύς και βαρύς και δεν πρέπει η εκάστοτε πολιτική ηγεσία να μας εμπαίζει με το πρόσχημα της κάλυψης δήθεν έκτακτων αναγκών στις νοσοκομειακές μονάδες ιδίως της περιφέρειας.
ΑΙΤΗΜΑΤΑ:
Πρόνοια για προσμέτρηση (με οποιοδήποτε τρόπο) της προϋπηρεσίας του κάθε συναδέλφου στο ΕΣΥ και όσο το δυνατόν άνοιγμα του εύρους επιλογών των συναδέλφων χωρίς τιμωρητικές διατάξεις-λαιμητόμους.
Επιτέλους καταγραφή των ΠΑΓΙΩΝ αναγκών στην Δημόσια Υγεία και εκκίνηση των επιτακτικά αναγκαίων προσλήψεων με ακέραιο το δικαίωμα των συναδέλφων που έχουν υπηρετήσει στην περιφέρεια και ειδικά στην νησιωτική Ελλάδα να προσμετράται ο χρόνος προϋπηρεσίας τους, ως επικουρικών ιατρών, στο διπλάσιο για κατάληψη θέσης του ΕΣΥ.
Σκεφτείτε μόνον το ανάθεμα των οικογενειών μας για το λειτούργημα-επάγγελμα που επιλέξαμε και τον τρόπο συμπεριφοράς από το επίσημο κράτος σε άκρως εξειδικευμένους επιστήμονες που υπηρετούν αυτόν τον λαό από εσχατιές της επικράτειας.
ΤΕΡΜΑ Η ΚΟΡΟΪΔΙΑ

Στάμος Χαρίλαος MDPhd
Ιατρός Παθολογοανατόμος
Επικουρικός στο ΓΝ Ρόδου (για τρίτη θητεία με την οικογένεια στην Αλεξανδρούπολη)

Τροπολογίες Υπουργείου Υγείας

Γραφείο Τύπου
Αναπληρωτή Υπουργού

Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 5 Μαΐου 2015

Παρουσιάζονται σήμερα το απόγευμα στην ολομέλεια της Βουλής οι τροπολογίες του Υπουργείου Υγείας στο Νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Πιο συγκεκριμένα οι τροπολογίες αφορούν:
  1. Στην απλοποίηση της διαδικασίας πρόσληψης επικουρικών γιατρών στις δημόσιες δομές υγείας. Η επιλογή θα γίνεται από λίστες ανά ειδικότητα και ανά Υ.Π.Ε. βάσει ηλεκτρονικού καταλόγου, χωρίς να χρειάζεται προκήρυξη θέσης.  Με αυτό τον τρόπο θα καλύπτονται πολύ πιο έγκαιρα τα κενά που εμφανίζονται καθημερινά στο Δημόσιο Σύστημα Υγείας. Μετά την ψήφιση του νόμου θα ακολουθήσει Υπουργική Απόφαση που θα καθορίζει κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την τήρηση των καταλόγων επικουρικών γιατρών και τη διαδικασία τοποθέτησής τους.
Επιπλέον, η τροπολογία περιλαμβάνει απλούστευση της διαδικασίας πρόσληψης προσωπικού με σύμβαση μίσθωσης έργου (κατάργηση Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) αποκλειστικά και μόνο όταν υπάρχουν έκτακτες ανάγκες , αφού έχει προηγηθεί πλήρης αιτιολογημένη αίτηση του Φορέα και με τελική απόφαση του υπουργείου Υγείας.  

  1. Η δεύτερη τροπολογία αφορά στην εκκρεμούσα νομοθετική ρύθμιση για την αποζημίωση των αργιών, νυχτερινών και εξαιρεσίμων του πάσης φύσεως προσωπικού- πλην γιατρών- του ΕΣΥ, του ΠΕΔΥ και του ΕΚΑΒ για το 2015.  Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσουν να δρομολογηθούν οι διαδικασίες αποπληρωμής των δεδουλευμένων υπερωριών του 2015 και για το υπόλοιπο προσωπικό του Συστήματος Υγείας.

Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Τροπολογία του υπουργείου υγείας για τους επικουρικούς ιατρούς

Δεν προβλέπονται επεμβάσεις, γυαλιά και αναπηρικά καροτσάκια για τους ανασφάλιστους!

Απολύτως χρήσιμη είναι η συμβολή των πολιτών στη διαμόρφωση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την υγειονομική κάλυψη των ανασφάλιστων.
Εντοπίστηκαν ελλείψεις σε παροχές, όπως χειρουργικές επεμβάσεις, αναπηρικά καροτσάκια, γυαλιά όρασης και λοιπό ιατρικό υλικό!
Σταχυολογούμε εννέα παρατηρήσεις, οι οποίες αφορούν τεχνικά θέματα της απόφασης, η οποία έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, προκειμένου να πάρει την οριστική της μορφή και να εκδοθεί στα μέσα Μαΐου.
  • Ελπίζω η διαδικασία έκδοσης του βιβλιαρίου να μην είναι πολύ χρονοβόρα. Το βιβλιάριο ανασφάλιστου που έβγαλα με τον προηγούμενο νόμο, χρειάστηκε να περάσουν τέσσερις μήνες μέχρι να το πάρω στα χέρια μου.
  • Ποιός αποζημιώνει και με ποιά διαδικασία αποζημιώνονται οι προμηθευτές τόσο του δημόσιου τομέα, όσο και του ιδιωτικού όταν γίνεται χρήση των αναγκαίων υπηρεσιών; Με ευκολία μπορεί να πει κάποιος ότι τα δημόσια νοσοκομεία θα αποζημιωθούν συνολικά με ένα ετήσιο ποσό που θα κατανεμηθεί σε όλα, όπως γίνεται μέχρι σήμερα. Με τους ιδιώτες προμηθευτές (φαρμακεία, εργαστήρια ή άλλους ιδιώτες που αναφέρονται στην απόφαση) πώς αυτό θα γίνει και από που θα προέλθει η πηγή της χρηματοδότησης, όταν είναι γνωστό ότι ο ΕΟΠΥΥ δεν μπορεί να καλύψει τα δικά του έξοδα; Μήπως θα ήταν καλό να προβλεφθεί μια πρόσθετη πηγή (πρόγραμμα ΕΕ για ανασφάλιστους) και τη διαχείριση όπως και την αποζημίωση να την αναλάβει ο ΕΟΠΥΥ επίσης; Εξυπακούεται ότι απαιτούνται πρόσθετοι πόροι.
  • Στο άρθρο 10 επειδή μεταφέρεται η αρμοδιότητα έκδοσης βιβλιαρίου Υγείας ανασφάλιστου (ΒΥΑ) στους Δήμους, ως νέα αρμοδιότητα, πρέπει να αναφερθεί ότι συνοδεύεται και από την απαιτούμενη πίστωση.
  • Στο άρθρο 9 δεν περιλαμβάνεται το άρθρο 15 του ΕΚΠΥ με το παράρτημά του, για παροχή πρόσθετων ειδών όπως καροτσάκια αναπηρικά, οξυγόνο, κηδεμόνες, γυαλιά, ακουστικά βαρηκοΐας, τεχνητό στήθος, όπως επίσης δεν αναφέρεται με σαφήνεια η κάλυψη χειρουργικών επεμβάσεων.
  • Για τους μακροχρόνια ανέργους, από 29 ετών και άνω, που είχαν βιβλιάριο υγείας ΙΚΑ μέσω του ΟΑΕΔ και έληξε η ασφάλεια τους λόγω ηλικίας, πρέπει η κάλυψη να συνεχίζεται για τουλάχιστον ακόμη έναν χρόνο. Το 90% δεν παίρνει επίδομα ανεργίας. Να έχουν έστω μία αξιοπρεπή ασφάλιση Υγείας.
  • Υπάρχουν παιδιά που έχουν κλείσει τα 25 δεν έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους για διάφορους λόγους και δεν δικαιούνται ασφάλισης ως φοιτητές από το πανεπιστήμιο ούτε μπορούν να έχουν κάλυψη ως προστατευόμενα μέλη των γονέων. Θα μπορούσε να υπάρχει πρόβλεψη και για αυτά.
  • Σε καμία περίπτωση τα ΚΕΠ δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον όγκο των δικαιούχων (2,5 εκατομμύρια), έτσι όπως αυτοί αποτυπώνονται στο αναρτημένο σχέδιο. Ειναι σαφές ότι τα ΚΕΠ μπορούν να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένο και περιορισμένο αριθμό δικαιούχων. Άρα, πρέπει να επανακαθοριστούν οι κοινωνικές ομάδες που θα μπορούν να απευθυνθούν στα ΚΕΠ.
  • Δεν απαιτείται σε καμία περίπτωση έκδοση βιβλιαρίου Υγείας, καθώς η παροχή μπορεί να προκύπτει και μόνο από τον αριθμό μητρώου κοινωνικής ασφάλισης (ΑΜΚΑ).
  • Η γενίκευση των κριτηρίων σε όλες τις κοινωνικές ομάδες θα αποτελέσει παράγοντα που θα μεγιστοποιήσει τη λεγόμενη "μαύρη εργασία" Ελλήνων, κατοίκων ΕΕ, πολιτών τρίτων χωρών και αιτούντων ασύλου, καθώς θα υπάρχει εξασφαλισμένη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και δεν θα υπάρχει πλέον το κίνητρο της ασφάλισης. Επιπρόσθετα όσοι χρωστούν ασφαλιστικές εισφορές δεν έχουν κανένα λόγο πλέον να τις αποπληρώσουν. Αυτό φυσικά θα αποτελέσει και παράγοντα μείωσης των εσόδων των ασφαλιστικών Ταμείων που τόσος λόγος γίνεται για τη βιωσιμότητα τους.
Η συμμετοχή στη δημόσια διαβούλευση μπορεί να γίνει εδώ.

ΕΣΥ-ΠΕΔΥ: Ξύνουμε τον πάτο του βαρελιού και δεν βρίσκουμε ούτε ευρώ...

Κυριολεκτικώς άδεια είναι τα ταμεία στα δημόσια νοσοκομεία και τον ΕΟΠΥΥ με αποτέλεσμα η ...Υγεία να κρέμεται κυριολεκτικά από μία κλωστή!
της Μαρίας Τσιλιμιγκάκη
Τα δημόσια νοσοκομεία θα έπρεπε να επιχορηγούνται μηνιαίως με 43,3 εκατ. ευρώ κι αντί αυτού, έχουν λάβει το ίδιο ποσό για τους πρώτους...4 μήνες του έτους!
Την ίδια ώρα, ο ΕΟΠΥΥ και το ταλαιπωρημένο...ΠΕΔΥ του, έχουν λάβει μόλις 117,4 εκατ. ευρώ από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα, ενώ την αντίστοιχη περίοδο πέρσι είχαν στην διάθεσή τους 258 εκατ. ευρώ!
Είναι γεγονός ότι από το 2009 ως το 2014 μειώθηκαν τα κονδύλια επιχορηγήσεων κατά 40% αλλά φέτος η κατάσταση έφτασε στο απροχώρητο επειδή δεν υπάρχει ούτε η στοιχειώδης ρευστότητα ώστε να στέλνονται χρήματα σε τακτά διαστήματα. 
Το αποτέλεσμα είναι ότι όποιο μηχάνημα χαλάει, δεν  αντικαθίσταται, όποιο υλικό τελειώνει, δύσκολα ξαναπαραγγέλνεται ενώ και η έλλειψη προσωπικού χτύπησε κόκκινο.
Δημόσια νοσοκομεία και πρωτοβάθμια φροντίδα εκπέμπουν ήδη το ΣΟΣ και η ηγεσία του υπουργείου Υγείας πρέπει να βρει τρόπους να τις στηρίξει.   

Σάββατο 2 Μαΐου 2015

Γενναίο “ψαλίδι” από το υπουργείο Υγείας στην επιχορήγηση τεσσάρων μεγάλων Οργανισμών

Σε περικοπές της χρηματοδότησης τεσσάρων μεγάλων Οργανισμών του χώρου της Υγείας, προχώρησε το αρμόδιο υπουργείο.
Με απόφαση του Παναγιώτη Κουρουμπλή, μειώθηκε η επιχορήγηση, η οποία διαμορφώνετα – ανά νομικό πρόσωπο – ως εξής:
Το Ελληνικό Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής και Ερευνών, λαμβάνει το ποσό του 1.295.454,37 ευρώ, έναντι ποσού 2.260.000,00 ευρώ που είχε προϋπολογισθεί.
Ο Οργανισμός Κατά των Ναρκωτικών (ΟΚΑΝΑ) επιχορηγείται με το ποσό των 480.113,35 ευρώ, αντί ποσού 4.750.000 ευρώ που είχε προϋπολογισθεί.
Το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) λαμβάνει το ποσό του 1.763.487,79 ευρώ, αντί 2.127.750 ευρώ.
Τέλος, το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας, επιχορηγείται με 87.685,42 ευρώ, αντί 2.000.000 ευρώ που είχαν προϋπολογισθεί.

Μισθοδοσία

Οι συγκεκριμένες επιχορηγήσεις αφορούν στην κάλυψη των δαπανών μισθοδοσίας των απασχολούμενων στους εν λόγω φορείς.
Η περικοπή τους δείχνει το πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζει σήμερα η κυβέρνηση, η οποία επιχειρεί να ελαχιστοποιήσει τις δαπάνες της σε όλα τα επίπεδα.

Πέμπτη 30 Απριλίου 2015

Τα νοσοκομεία της 2η ΥΠΕ σε αυτή την πρόσκληση ενδιαφέροντος για κάλυψη θέσεων απο καταλόγους των επικουρικών ιατρών είναι εκτός.Πρέπει να υπάρξει συνέχεια και για εμάς έχουμε άμεση ανάγκη!!!!!!

Σοκ μείωσης πόρων 35% στην Υγεία - Νέες εισφορές χρηματοδότησης

Ένα νέο σύστημα εισφορών που θα καλύπτει τον κλάδο Υγείας κατά 50% από τις κατά κεφαλήν εισφορές και κατά 50% από την υπεραξία των επιχειρήσεων εντάσεως κεφαλαίου, όπως συνέβη ήδη σε άλλες χώρες, αλλά και η πρόβλεψη φόρων «αμαρτίας» θα μπορούσαν να αποτελέσουν λύση για τη χρηματοδότηση του συστήματος.
Την πρόταση αυτή έκανε ο καθηγητής Οικονομικών της Υγείας Γιάννης Κυριόπουλος, μιλώντας στο συνέδριο «Διαμορφώνοντας το μέλλον της Υγείας στην Ελλάδα», και σημειώνοντας ότι το 2009, με δημόσια δαπάνη 16,5 δισ. και 7,5 δισ. ευρώ ιδιωτική, σήμερα έχουμε περιοριστεί στα 9,5 δισ. ευρώ και 5,5 δισ. ευρώ, αντίστοιχα.
Αυτή η μεταβολή της τάξης του 32% - 35% είναι σοκ για να «σταθεί όρθιο» το σύστημα που χρειάζεται σταθερή και επαρκή ροή.
Και υπογράμμισε ότι εφόσον βρίσκεται σε καθεστώς κλειστού προϋπολογισμού ολόκληρη η χώρα, δεν είναι δυνατόν να μην επεκτείνονται οι κλειστοί προϋπολογισμοί και στους επιμέρους τομείς του κράτους.
Τονίζοντας πως για καιρό θα ζούμε μια μεταβατική περίοδο, υποστήριξε την ανάγκη για χρήση του ανταγωνισμού σε απλά περιστατικά υγείας όπου οι πάροχοι είναι πολλοί και αυστηρή προστασία του ασθενή από το κράτος σε δύσκολα περιστατικά όπου οι πάροχοι λιγοστεύουν.
Και έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου όχι μόνο για το braindrain που συμβαίνει στη χώρα, αλλά και για την μη αξιοποίηση του ήδη υπάρχοντος δυναμικού και των διαθέσιμων πόρων.
Στη διάρκεια του συνεδρίου, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Μάναντζμεντ Υγείας κ. Armin Findler σημείωσε πως η Ελλάδα είναι απλά η κορυφή του παγόβουνου στην οικονομική κρίση.
Αν το ΑΕΠ πέσει, επηρεάζεται η μακροοικονομία και συνεπακόλουθα οι προϋπολογισμοί και οι δαπάνες υγείας.
Έτσι, αποτελεί πρόκληση η διανομή των διαθέσιμων πόρων, ενώ ταυτόχρονα έχει παρατηρηθεί ότι οι κοινωνικές δαπάνες επανέρχονται αργότερα από την υπόλοιπη οικονομία, με αποτέλεσμα οι φτωχοί να βρίσκονται σε μεγαλύτερο κίνδυνο.
Όρια φτώχειας
Το 25% των Ευρωπαίων είναι στα όρια της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού. Στην Ελλάδα, το 25% είναι άνεργοι, ενώ ένα 72% είναι μερικώς απασχολούμενοι ή υποαπασχολούμενοι.
Σύμφωνα με έρευνα της Παγκόσμιας Τράπεζας, η αύξηση της ανεργίας, οδηγεί σε ραγδαία μείωση της νοσηλείας και των δαπανών στέγασης, οι άνθρωποι κάνουν περικοπές στο φαγητό και την περίθαλψή τους ακόμη κι αν τα εισοδήματά τους δεν έχουν μειωθεί, ακολουθώντας την τάση της υπόλοιπης κοινωνίας.
Η κρίση όμως αν αντιμετωπιστεί ως ευκαιρία, μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση παραγωγικότητας και επένδυση σε τεχνολογία.
Κοινωνικές επιλογές
Ο οικονομολόγος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Peter Paul Borg στην ομιλία του, τόνισε ότι τα υγειομικά συστήματα αντανακλούν τις διαφορετικές κοινωνικές επιλογές, πέρα από τις οικονομικές δυνατότητες.
Οι χρόνιες παθήσεις αποτελούν πρόκληση, ενώ οι στρατηγικές πρέπει να αφορούν την αποτελεσματικότητα, την ασφάλεια και την εμπειρία των ασθενών.
Τα δε συστήματα Υγείας να είναι προσβάσιμα, προσιτά οικονομικά και διαθέσιμα στους ασθενείς. Η αρχή αλληλεγγύης πρέπει να είναι εμφανής στα συστήματα υγείας, στα οποία πρέπει να εφαρμόζονται σύγχρονες τεχνικές διοίκησης.
Η επικεφαλής του τμήματος Τροφίμων και Υγείας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Καταναλωτών κ. Ιllaria Passarani, χαρακτήρισε ως προκλήσεις την οικονομική κρίση, τον πληθυσμό που γερνά, και υπογράμμισε την ανάγκη για πρόσβαση με ασφάλεια στα συστήματα υγείας, με προδιαγραφές ποιότητας, ενώ έθεσε θέμα αποτελεσματικότητας στην τιμολόγηση των υπηρεσιών και τη συμμετοχή της ασφάλισης, ώστε να υπάρχουν πραγματικά ωφέλη για τους ασθενείς.
Σε ό,τι αφορά τις τιμές των φαρμάκων, σημείωσε πως η πλειονότητα των φαρμάκων που μπήκαν τελευταία στην αγορά δεν είχε προστιθέμενη θεραπευτική αξία.
Πρότεινε μεγιστοποίηση του οφέλους των ασθενών, λογική χρήση, αποτελεσματικούς μηχανισμούς ελέγχου τιμών, δημοσιοποίηση των στοιχείων των κλινικών μελετών και ενδυνάμωση των συλλόγων ασθενών με συμμετοχή τους στις αποφάσεις που αφορούν την υγεία τους.
Καινοτομία
Εκ μέρους της IMS Health, o σύμβουλος κ. Stefano Di Biase αναφέρθηκε στις πιέσεις των εξειδικευμένων θεραπειών και των προϋπολογισμών των νοσοκομείων, προβλέποντας ανάπτυξη του κλάδου των φαρμάκων κατά 3% - 6% ως το 2019, με τις ΗΠΑ να παραμένουν η κεντρική φαρμακευτική αγορά.
Παρατήρησε μειωμένες ευκαιρίες στα εκτός πατέντας φάρμακα, καθώς και μειωμένη χρηματοδότηση για καινοτόμα προϊόντα, παρότι οι βιολογικές θεραπείες θα γίνονται ολοένα και πιο σημαντικές.
Αναφερόμενος στην Ελλάδα, χαρακτήρισε την καινοτομία ως κλειδί και τόνισε ότι με την επιστροφή στην ανάπτυξη, οι προτεραιότητες υγείας θα πρέπει να επανακαθοριστούν.
Στο στρογγυλό τραπέζι για την μεταρρύθμιση της φαρμακευτικής πολιτικής, ο διευθυντής επικοινωνίας της EFPIA Andy Powrie Smith, σημείωσε πως η πανευρωπαϊκή εικόνα δείχνει ότι τα κόστη στην υγεία αυξάνουν, ενώ το ποσοστό για φάρμακα πέφτει.
Με επίκεντρο τον ασθενή, σημείωσε ότι πρέπει να παρέχονται υπηρεσίες με το καλύτερο αποτέλεσμα για τον ασθενή και η βιομηχανία να είναι μέρος της διαδικασίας αναμόρφωσης των συστημάτων Υγείας.
Ο πρόεδρος του ΣΦΕΕ Πασχάλης Αποστολίδης, υπογράμμισε ότι μέσα στην κρίση, πρέπει να βρούμε το βηματισμό μας για να φτάσουμε σε ένα βιώσιμο περιβάλλον Υγείας και φαρμάκων.
Αναφέρθηκε στην ισότιμη πληρωμή όλων των παρόχων, τονίζοντας πως η φαρμακοβιομηχανία αντιλαμβάνεται ότι δεν μπορεί η πληρωμή να γίνεται άμεσα, όμως πρέπει να υπάρχει δυνατότητα πρόβλεψης για να προβλέψουν οι επιχειρήσεις τις επενδύσεις τους.
Παραγωγή φαρμάκων
Συμπλήρωσε πως χρειάζεται πλαίσιο ώστε να εξασφαλίζει ο προϋπολογισμός τα φάρμακα υψηλού κόστους που έρχονται και τάχθηκε υπέρ της παραγωγής φαρμάκων στη χώρα, προσθέτοντας ότι απαιτούνται κίνητρα και στοχευμένη πολιτική.
Ο πρόεδρος της PhRMA Roberto Greco, σημείωσε πως μετά από 5 χρόνια κρίσης υπάρχουν όλα τα εργαλεία για την αναμόρφωση του συστήματος.
Στην Ελλάδα, είπε, υπάρχει μια συλλογή από όλα τα πιθανά μέτρα και τόνισε πως οι εταιρίες μπορούν να μεταφέρουν τη γνώση από άλλες χώρες για επάρκεια και αποτελεσματικότητα, εφόσον καθιερωθεί διαλογος μεταξύ των κοινωνικών εταίρων.
Ο πρόεδρος της ΠΕΦ Θεόδωρος Τρύφων, σημείωσε πως από την προκλητή ζήτηση φτάσαμε να δοκιμάζεται όλο το σύστημα.
Τα τελευταία 5 χρόνια από την αρχή του Μνημονίου αναγκαστήκαμε να κάνουμε διαχείριση κρίσης. Και η κρίση είναι πολιτική.
Κάθε εξάμηνο πέρναμε οριζόντια μέτρα. Αργήσαμε να προτείνουμε και να εφαρμόσουμε διαρθρωτικά μέτρα.
Το 2015 ξεκινήσαμε χαμηλά στη φαρμακευτική δαπάνη και με μεγάλο αριθμό συνταγών (όπως και πριν την κρίση) και μεγάλη επιβάρυνση ασφαλισμένων, όταν υπάρχουν ταυτόχρονα πολλοί ανασφάλιστοι.
Η πρόκληση είναι τα rebate και πώς θα μπουν στην αγορά τα νέα φάρμακα. Συμπλήρωσε πως η βιομηχανία μπορεί να συνεισφέρει στην οργάνωση του συστήματος, έχοντας την τεχνογνωσία.
Και εμείς έχουμε την ίδια αγωνία σαν φαρμακοβιομηχανίες να υπάρχουν τα Ταμεία και να μην πάνε στα βράχια.
Σημείωσε ακόμη πως η Ελληνική βιομηχανία δεν είναι μόνο τα γενόσημα, αλλά παράλληλα είναι και ερευνητική βιομηχανία που μπορεί να καλύψει το 70% της αγοράς. Όχι χαριστικά, αλλά ανταποκρινόμενη στον ανταγωνισμό.
Συνεργασία φορέων
Ο καθηγητής Ανοσολογίας του πανεπιστημίου Libre των Βρυξελών, Michel Goldman, επεσήμανε την ανάγκη συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και σε όλες τις χώρες για να ξεπεραστούν οι δύσκολες στιγμές, ακόμη και στις πιο πλούσιες χώρες.
Τόνισε την αύξηση ιατρικών αναγκών, και την αύξηση του κόστους παραγωγής φαρμάκων, τη στιγμή που μειώνονται οι διαθέσιμοι πόροι.
Σημείωσε ότι είναι αναγκαία η ενίσχυση της βασικής έρευνας, η αξιοποίηση της επανάστασης της πληροφορικής και η αναμόρφωση του σχεδιασμού των κλινικών μελετών, αλλά και η διάθεση κάθε ευρώ χωρίς σπατάλες.
Τόνισε την ανάγκη συνεργασίας για χρηματοδότηση από mega funds, για ανάπτυξη νέων φαρμάκων με τη χρήση στοιχείων των κλινικών μελετών συνδυαστικά, με προκαθορισμένες προδιαγραφές ελέγχου της ποιότητας των στοιχείων, συνεργασία μικρών βιοτεχνολογικών εταιριών με ακαδημίες, νοσοκομεία κλπ.
Ο αναπληρωτής πρόεδρος του ΣΦΕΕ κ. Κ. Παναγούλιας χαρακτήρισε τη φαρμακοβιομηχανία κλάδο εντάσεως εξειδικευμένης εργασίας, καινοτομίας και γνώσης και αναφέρθηκε στη μελέτη του ΙΟΒΕ για τη στρατηγική της φαρμακοβιομηχανίας με προοπτική 10ετίας.
Και σημείωσε πως χρηματοδότηση είναι εφικτή μέσω ΕΣΠΑ, Horizon 2020, και προγραμμάτων που χρηματοδοτεί η Ε.Ε. σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας.
Σημείωσε πως το φάρμακο είναι το τέταρτο εξαγώγιμο προϊόν στη χώρα, η φαρμακοβιομηχανία συμμετέχει με 4% στο ΑΕΠ κατά 7 δισ. ευρώ και άμεσα και έμμεσα καλύπτονται από τη φαρμακοβιομηχανία 132.000 θέσεις εργασίας.
Η δρ. Σουζάνα Κολυβά, επικεφαλής του τμήματος ανάπτυξης του Ινστιτούτου Παστέρ, υπογράμμισε πως καινοτομία χωρίς βασική έρευνα δεν υπάρχει.
Ωστόσο στην Ευρώπη, συμψηφίζεται η δημόσια με την ιδιωτική χρηματοδότηση. Και επιπλέον, η δημόσια δαπάνη ως επένδυση στην έρευνα, επάγει την αντίστοιχη ιδιωτική με αναλογία 10 / 7.
Στη χώρα μας το ποσοστό είναι πολύ χαμηλά, 0,58% ΑΕΠ, όταν στην Ευρώπη ο στόχος είναι 3% με τη Γερμανία και Σουηδία να το έχουν ξεπεράσει.